ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Lisans duzeyinde aldığı kuramsal ve olgusal temel bilgileri bu program cercevesinde gelistirir.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2Temel bilim alanındaki disiplinler arası calısmalarda kazandığı uzmanlık cercevesinde yeni yaklasımları uygulayabilir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Yasam boyu eğitimi kisisel gelisiminin bir parcası haline getirebilir.
2Alanına iliskin olarak tanımlanmıs bir endustri muhendisliği problemine kazandığı yeni bilgiler ısığında cozum yontemi gelistirebilir ve sonuclandırabilir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Ulusal ve uluslararası platformda bu alanda uzmanlasmıs bir meslek insanı olarak gorev alabilir.
2Alanına iliskin bilgileri diğer alanlara dair bilgilerle birlestirebilir ve bu uzmanlık bağlamında yorumlayabilir.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Kuramsal ve olgusal bilgi birikimini mesleki uygulamada kullanacak yetkinliğe sahiptir.
2Ulkedeki isletme problemlerinin cozumu bağlamındaki yaklasımlara ve uygulamadaki iliskiler ve/veya celiskilere elestirel yorumlar getirebilir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bir akademik arastırmayı kendi basına tamamlayabilir, oğrendiği bir yontemi ortaya konan problem bağlamında yeniden yorumlayabilir ve kendi uzmanlık alanının verileri bağlamında sonuca ulastırabilir.
2Bilissel ve uygulamalı beceriler edinmistir,
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Oğrenme, bağımsız calısabilme, ortak projelerde yer alabilme ve iletisim konularında yetkinlik kazanmıstır.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Lisans duzeyinde aldığı kuramsal ve olgusal temel bilgileri bu program cercevesinde gelistirir.
2Temel bilim alanındaki disiplinler arası calısmalarda kazandığı uzmanlık cercevesinde yeni yaklasımları uygulayabilir.
3Yasam boyu eğitimi kisisel gelisiminin bir parcası haline getirebilir.
4Alanına iliskin olarak tanımlanmıs bir endustri muhendisliği problemine kazandığı yeni bilgiler ısığında cozum yontemi gelistirebilir ve sonuclandırabilir.
5Ulusal ve uluslararası platformda bu alanda uzmanlasmıs bir meslek insanı olarak gorev alabilir.
6Alanına iliskin bilgileri diğer alanlara dair bilgilerle birlestirebilir ve bu uzmanlık bağlamında yorumlayabilir.
7Kuramsal ve olgusal bilgi birikimini mesleki uygulamada kullanacak yetkinliğe sahiptir.
8Ulkedeki isletme problemlerinin cozumu bağlamındaki yaklasımlara ve uygulamadaki iliskiler ve/veya celiskilere elestirel yorumlar getirebilir.
9Bir akademik arastırmayı kendi basına tamamlayabilir, oğrendiği bir yontemi ortaya konan problem bağlamında yeniden yorumlayabilir ve kendi uzmanlık alanının verileri bağlamında sonuca ulastırabilir.
10Bilissel ve uygulamalı beceriler edinmistir,
11Oğrenme, bağımsız calısabilme, ortak projelerde yer alabilme ve iletisim konularında yetkinlik kazanmıstır.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
52-Mühendislik
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce-Yüksek Lisans Tezli)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
  • Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
  • Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
  • Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 
  • Lisans duzeyinde aldığı kuramsal ve olgusal temel bilgileri bu program cercevesinde gelistirir.
  • Temel bilim alanındaki disiplinler arası calısmalarda kazandığı uzmanlık cercevesinde yeni yaklasımları uygulayabilir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • .Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır bilgiyi değerlendirir ve uygular.
  • Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
  • Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular.
  • Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.  
  • Yasam boyu eğitimi kisisel gelisiminin bir parcası haline getirebilir.
  • Alanına iliskin olarak tanımlanmıs bir endustri muhendisliği problemine kazandığı yeni bilgiler ısığında cozum yontemi gelistirebilir ve sonuclandırabilir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Teknoloji alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.
  • Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
  • Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
  • Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygular.
  • Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.  
  • Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.  
  • Ulusal ve uluslararası platformda bu alanda uzmanlasmıs bir meslek insanı olarak gorev alabilir.
  • Alanına iliskin bilgileri diğer alanlara dair bilgilerle birlestirebilir ve bu uzmanlık bağlamında yorumlayabilir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
  • Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
  • Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
  • Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.  
  • Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.  
  • Kuramsal ve olgusal bilgi birikimini mesleki uygulamada kullanacak yetkinliğe sahiptir.
  • Ulkedeki isletme problemlerinin cozumu bağlamındaki yaklasımlara ve uygulamadaki iliskiler ve/veya celiskilere elestirel yorumlar getirebilir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Teknoloji alanında kullanılan yöntem ve yazılımlar ile iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlar.
  • Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listeler.
  • Bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.  
  • Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
  • Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
  • Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.  
  • Bir akademik arastırmayı kendi basına tamamlayabilir, oğrendiği bir yontemi ortaya konan problem bağlamında yeniden yorumlayabilir ve kendi uzmanlık alanının verileri bağlamında sonuca ulastırabilir.
  • Bilissel ve uygulamalı beceriler edinmistir,
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
  • Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
  • Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
  • Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
  • Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.  
  • Oğrenme, bağımsız calısabilme, ortak projelerde yer alabilme ve iletisim konularında yetkinlik kazanmıstır.