Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi |
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
| | - Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde bilgi birikimine sahip olur
- İnsan vücudunun gelişimini, yapısını ve fonksiyonlarını öğrenir
- Tıbbi uygulama ve çalışmalar için gerekli olan modern teknikleri, becerileri ve araçları öğrenir ve kullanabilir
|
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
| | - Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır, elektron mikroskopi tekniklerini öğrenir
- Temel tıp bilimi kavramlarını anlayabilme ve öğrenebilme becerisi gelişir
- Bilim, insan ve hayvan etik kurallarını öğrenir ve çalışmalarında etik kurallarına uygun hareket eder
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
| | - Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir. Deneyi tasarlayıp yürütebilmenin yanı sıra verileri analiz edip yorumlayabilir.
- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
- Tıbbi sorunları tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme becerisi kazanır
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
| | - Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur
- Disiplinler arası takım çalışması yapabilir
- Bilgi aktarmada, sunum ve seminer yöntemlerini kullanabilme becerisi kazanır
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
| | - Bilimsel gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser
|