HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde bilgi birikimine sahip olur
  • Ders
  • Ödev
  • Seminer
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Proje Sunma
  • Final Sınavı
2İnsan vücudunun gelişimini, yapısını ve fonksiyonlarını öğrenir
3Tıbbi uygulama ve çalışmalar için gerekli olan modern teknikleri, becerileri ve araçları öğrenir ve kullanabilir
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır, elektron mikroskopi tekniklerini öğrenir
  • Ders
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
2Temel tıp bilimi kavramlarını anlayabilme ve öğrenebilme becerisi gelişir
3Bilim, insan ve hayvan etik kurallarını öğrenir ve çalışmalarında etik kurallarına uygun hareket eder
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir. Deneyi tasarlayıp yürütebilmenin yanı sıra verileri analiz edip yorumlayabilir.
  • Ders
  • Ödev
  • Laboratuar
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
2Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
3Tıbbi sorunları tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme becerisi kazanır
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur
2Disiplinler arası takım çalışması yapabilir
3Bilgi aktarmada, sunum ve seminer yöntemlerini kullanabilme becerisi kazanır
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bilimsel gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser
  • Proje Sunma
#Program Öğrenme Çıktıları
1Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde bilgi birikimine sahip olur
2İnsan vücudunun gelişimini, yapısını ve fonksiyonlarını öğrenir
3Tıbbi uygulama ve çalışmalar için gerekli olan modern teknikleri, becerileri ve araçları öğrenir ve kullanabilir
4Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır, elektron mikroskopi tekniklerini öğrenir
5Temel tıp bilimi kavramlarını anlayabilme ve öğrenebilme becerisi gelişir
6Bilim, insan ve hayvan etik kurallarını öğrenir ve çalışmalarında etik kurallarına uygun hareket eder
7Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir. Deneyi tasarlayıp yürütebilmenin yanı sıra verileri analiz edip yorumlayabilir.
8Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
9Tıbbi sorunları tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme becerisi kazanır
10Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur
11Disiplinler arası takım çalışması yapabilir
12Bilgi aktarmada, sunum ve seminer yöntemlerini kullanabilme becerisi kazanır
13Bilimsel gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
    • Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde bilgi birikimine sahip olur
    • İnsan vücudunun gelişimini, yapısını ve fonksiyonlarını öğrenir
    • Tıbbi uygulama ve çalışmalar için gerekli olan modern teknikleri, becerileri ve araçları öğrenir ve kullanabilir
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
    • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
      • Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır, elektron mikroskopi tekniklerini öğrenir
      • Temel tıp bilimi kavramlarını anlayabilme ve öğrenebilme becerisi gelişir
      • Bilim, insan ve hayvan etik kurallarını öğrenir ve çalışmalarında etik kurallarına uygun hareket eder
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
      • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
        • Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir. Deneyi tasarlayıp yürütebilmenin yanı sıra verileri analiz edip yorumlayabilir.
        • Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
        • Tıbbi sorunları tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme becerisi kazanır
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
          • Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur
          • Disiplinler arası takım çalışması yapabilir
          • Bilgi aktarmada, sunum ve seminer yöntemlerini kullanabilme becerisi kazanır
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
          • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
            • Bilimsel gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını takip eder ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser