KLİNİK PSİKOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Klinik psikoloji alanında yetkinlik ve yeterlilik kazanmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Etik farkındalık kazanmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
2Kültürel faktörleri ve etik etkileri göz önünde bulundurarak çeşitli ruh sağlığı durumları için psikoterapi tekniklerinde başlangıç düzeyinde yetkinlik geliştirmek.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Klinik psikoloji alanında teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2Öğrenciler araştırma bulgularını eleştirel olarak değerlendirme, araştırma projelerine katılma ve klinik psikoloji bilgisinin ilerlemesine katkıda bulunma becerisi kazanacaklardır.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Klinik psikoloji alanında araştırma yapabilmek.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Öğrenciler, kanıta dayalı psikoterapötik yaklaşımlar (BDT, DDT, vb.) konusunda güçlü bir temel kazanacak ve bunları farklı popülasyonlarda etkili bir şekilde uygulama becerileri geliştireceklerdir.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Mesleki Faaliyet
  • Uzman Değerlendirmesi
2Öğrenciler, ırk, etnik köken, sosyoekonomik durum ve diğer faktörlerin etkisini göz önünde bulundurarak kültürel açıdan duyarlı ve duyarlı klinik hizmetler sunma becerilerini geliştireceklerdir.
3Öğrenciler, diğer ruh sağlığı uzmanlarıyla etkili bir şekilde işbirliği yapmak, tanıları ve tedavi planlarını iletmek ve danışanlarla yakınlık kurmak için iletişim becerilerini geliştireceklerdir.
4Öğrenciler, intihar ve cinayet düşüncelerini değerlendirme ve yönetmenin yanı sıra kriz durumlarına etkili bir şekilde müdahale etme becerilerini geliştireceklerdir.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Klinik psikoloji alanında yetkinlik ve yeterlilik kazanmak.
2Etik farkındalık kazanmak.
3Kültürel faktörleri ve etik etkileri göz önünde bulundurarak çeşitli ruh sağlığı durumları için psikoterapi tekniklerinde başlangıç düzeyinde yetkinlik geliştirmek.
4Klinik psikoloji alanında teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
5Öğrenciler araştırma bulgularını eleştirel olarak değerlendirme, araştırma projelerine katılma ve klinik psikoloji bilgisinin ilerlemesine katkıda bulunma becerisi kazanacaklardır.
6Klinik psikoloji alanında araştırma yapabilmek.
7Öğrenciler, kanıta dayalı psikoterapötik yaklaşımlar (BDT, DDT, vb.) konusunda güçlü bir temel kazanacak ve bunları farklı popülasyonlarda etkili bir şekilde uygulama becerileri geliştireceklerdir.
8Öğrenciler, ırk, etnik köken, sosyoekonomik durum ve diğer faktörlerin etkisini göz önünde bulundurarak kültürel açıdan duyarlı ve duyarlı klinik hizmetler sunma becerilerini geliştireceklerdir.
9Öğrenciler, diğer ruh sağlığı uzmanlarıyla etkili bir şekilde işbirliği yapmak, tanıları ve tedavi planlarını iletmek ve danışanlarla yakınlık kurmak için iletişim becerilerini geliştireceklerdir.
10Öğrenciler, intihar ve cinayet düşüncelerini değerlendirme ve yönetmenin yanı sıra kriz durumlarına etkili bir şekilde müdahale etme becerilerini geliştireceklerdir.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
31-Sosyal ve Davranış Bilimleri
KLİNİK PSİKOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir.
  • İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
  • Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. 
  • Klinik psikoloji alanında yetkinlik ve yeterlilik kazanmak.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.
  • Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir.
  • Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler.  
  • Etik farkındalık kazanmak.
  • Kültürel faktörleri ve etik etkileri göz önünde bulundurarak çeşitli ruh sağlığı durumları için psikoterapi tekniklerinde başlangıç düzeyinde yetkinlik geliştirmek.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
  • Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır.
  • Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir.
  • Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir.
  • Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.
  • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.  
  • Klinik psikoloji alanında teorik ve pratik bilgiye sahip olmak.
  • Öğrenciler araştırma bulgularını eleştirel olarak değerlendirme, araştırma projelerine katılma ve klinik psikoloji bilgisinin ilerlemesine katkıda bulunma becerisi kazanacaklardır.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirerek değerlendirir.
  • Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.
  • Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyededir.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri katkıcı, sorgulayıcı ve üretici bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar.
  • Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe katkı üretecek biçimde yönlendirir.
  • Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.  
  • Klinik psikoloji alanında araştırma yapabilmek.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
  • Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
  • Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir.
  • Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.  
  • Öğrenciler, kanıta dayalı psikoterapötik yaklaşımlar (BDT, DDT, vb.) konusunda güçlü bir temel kazanacak ve bunları farklı popülasyonlarda etkili bir şekilde uygulama becerileri geliştireceklerdir.
  • Öğrenciler, ırk, etnik köken, sosyoekonomik durum ve diğer faktörlerin etkisini göz önünde bulundurarak kültürel açıdan duyarlı ve duyarlı klinik hizmetler sunma becerilerini geliştireceklerdir.
  • Öğrenciler, diğer ruh sağlığı uzmanlarıyla etkili bir şekilde işbirliği yapmak, tanıları ve tedavi planlarını iletmek ve danışanlarla yakınlık kurmak için iletişim becerilerini geliştireceklerdir.
  • Öğrenciler, intihar ve cinayet düşüncelerini değerlendirme ve yönetmenin yanı sıra kriz durumlarına etkili bir şekilde müdahale etme becerilerini geliştireceklerdir.