PSİKOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Psikoloji temel alt alanlarında teorik bilgi kazanmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Alan Çalışması
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
2Psikolojik araştırma yapmak için güçlü bir teorik temel kazandırmak
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Etik farkındalık kazanmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
2Tez süreci, katılımcıların eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.
3Katılımcıların bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmelerine olanak tanımaktadır.
4Katılımcılar araştırma soruları formüle etme, çalışmalar tasarlama, veri analiz etme ve sonuçları yorumlama konusunda uzmanlaşmaktadır.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Psikoloji alanında araştırma yapabilmek.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
2Tez süreci, katılımcılara proje yönetimi becerileri kazandırmaktadır.
3Öz disiplin ve zaman yönetimi becerilerini geliştirmek
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Tez yazma ve savunma süreci, katılımcıların yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmaktadır.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Proje Sunma
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
#Program Öğrenme Çıktıları
1Psikoloji temel alt alanlarında teorik bilgi kazanmak.
2Psikolojik araştırma yapmak için güçlü bir teorik temel kazandırmak
3 Etik farkındalık kazanmak.
4Tez süreci, katılımcıların eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.
5Katılımcıların bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmelerine olanak tanımaktadır.
6Katılımcılar araştırma soruları formüle etme, çalışmalar tasarlama, veri analiz etme ve sonuçları yorumlama konusunda uzmanlaşmaktadır.
7Psikoloji alanında araştırma yapabilmek.
8Tez süreci, katılımcılara proje yönetimi becerileri kazandırmaktadır.
9Öz disiplin ve zaman yönetimi becerilerini geliştirmek
10 Tez yazma ve savunma süreci, katılımcıların yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmaktadır.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
31-Sosyal ve Davranış Bilimleri
PSİKOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir.
  • İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
  • Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. 
  • Psikoloji temel alt alanlarında teorik bilgi kazanmak.
  • Psikolojik araştırma yapmak için güçlü bir teorik temel kazandırmak
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.
  • Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir.
  • Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler.  
  • Etik farkındalık kazanmak.
  • Tez süreci, katılımcıların eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.
  • Katılımcıların bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmelerine olanak tanımaktadır.
  • Katılımcılar araştırma soruları formüle etme, çalışmalar tasarlama, veri analiz etme ve sonuçları yorumlama konusunda uzmanlaşmaktadır.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
  • Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır.
  • Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir.
  • Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir.
  • Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.
  • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.  
  • Psikoloji alanında araştırma yapabilmek.
  • Tez süreci, katılımcılara proje yönetimi becerileri kazandırmaktadır.
  • Öz disiplin ve zaman yönetimi becerilerini geliştirmek
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Alanla ilgili çözüm önerilerini bilimsel verilerle desteklemek suretiyle yetkin olanlarla paylaşır.
  • Akademik çalışma ortamında bilgi paylaşma, ortak çalışma ve eleştirel yaklaşımları değerlendirebilme ve çalışmasına dahil edebilme yetkinliğine sahiptir.
  • Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
  • İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  
  • Tez yazma ve savunma süreci, katılımcıların yazılı ve sözlü iletişim becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmaktadır.