PSİKOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezsiz)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Psikoloji temel alt alanlarında teorik bilgi kazanmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Alan Çalışması
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
2Psikoloji teorisi, araştırma yöntemleri ve çeşitli psikoloji alanları hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamak
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Etik farkındalık kazanmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
2Güçlü iletişim ve işbirliği becerilerini geliştirir.
3Zaman yönetimi becerilerini geliştirmek ve verimli çalışmayı öğrenmek
4Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek
5Profesyonel alana dair pratik becerileri kazandırmak
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Psikoloji alanında literatürü (alanyazını) ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Değerlendirme, müdahale tasarımı, program değerlendirmesi veya veri analizi gibi alanlarda deneyim kazanmak.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Proje Hazırlama
  • Proje Sunma
  • Rapor Sunma
  • Proje Değerlendirme
2Kariyer gelişimi veya psikoloji içinde yeni bir alana geçiş için gerekli ek bilgi ve belgeleri sağlamak.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Psikoloji temel alt alanlarında teorik bilgi kazanmak.
2Psikoloji teorisi, araştırma yöntemleri ve çeşitli psikoloji alanları hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamak
3Etik farkındalık kazanmak.
4Güçlü iletişim ve işbirliği becerilerini geliştirir.
5Zaman yönetimi becerilerini geliştirmek ve verimli çalışmayı öğrenmek
6Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek
7Profesyonel alana dair pratik becerileri kazandırmak
8 Psikoloji alanında literatürü (alanyazını) ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanmak.
9Değerlendirme, müdahale tasarımı, program değerlendirmesi veya veri analizi gibi alanlarda deneyim kazanmak.
10Kariyer gelişimi veya psikoloji içinde yeni bir alana geçiş için gerekli ek bilgi ve belgeleri sağlamak.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
31-Sosyal ve Davranış Bilimleri
PSİKOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezsiz)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal ve uygulama açısından aralarındaki ilişkiyi kavrayacak şekilde sahiptir.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrar, kavramlar arası ilişkilere hakimdir.
  • İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
  • Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği araştırmaları yapma, araştırmalarını nasıl planlanacağı bilgisine ve bunu uygulayabilme becerisine sahiptir.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinin gerektirdiği ileri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. 
  • Psikoloji temel alt alanlarında teorik bilgi kazanmak.
  • Psikoloji teorisi, araştırma yöntemleri ve çeşitli psikoloji alanları hakkında kapsamlı bir anlayış sağlamak
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Sosyal ve davranış bilimleri alanına ilişkin kuramlara hakim ve bunlardan yola çıkarak çalışma hayatında rapor haline getirebilme ve akademik kurallara uygun eserler hazırlama bilgisine sahiptir.
  • Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilmek becerisine sahiptir.
  • Alana ilişkin elde edilen bilgileri, ilgili kişilere teorik ve pratik esasları ile aktarabilme yeteneğine sahiptir.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunsalları tespit eder ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir veya çözümler.  
  • Etik farkındalık kazanmak.
  • Güçlü iletişim ve işbirliği becerilerini geliştirir.
  • Zaman yönetimi becerilerini geliştirmek ve verimli çalışmayı öğrenmek
  • Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek
  • Profesyonel alana dair pratik becerileri kazandırmak
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
  • Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel ve ekip olarak sorumluluk yüklenir ve gerektiğinde inisiyatif alır.
  • Alanla ilgili her türlü proje veya hedefi planlar ve yönetir.
  • Takım çalışması sürecinde, gerekli gördüğü anda alması gereken liderlik sorumluluğunun bilincinde olduğunu gösterir.
  • Çalışma alanı ile ilgili vizyon, amaç ve hedef belirler.
  • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi bireysel çalışma ya da ekip çalışması ile hazırlayıp yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.  
  • Psikoloji alanında literatürü (alanyazını) ve gelişmeleri takip etme becerisi kazanmak.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
  • Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Geleceğe yönelik tahminlerde bulunur.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
  • Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirir ve olayları yorumlamada yetkinliğe sahiptir.
  • Alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.  
  • Değerlendirme, müdahale tasarımı, program değerlendirmesi veya veri analizi gibi alanlarda deneyim kazanmak.
  • Kariyer gelişimi veya psikoloji içinde yeni bir alana geçiş için gerekli ek bilgi ve belgeleri sağlamak.