SAĞLIK YÖNETİMİ (Türkçe-Doktora)

DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Sağlık yönetimi alanında ulusal ve uluslararası literatürü izler ve gelişmeleri değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeyi dikkate alır,
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Final Sınavı
2Sağlık yönetimi alanında multidisipliner yaklaşımı benimser,
3Disiplinler arası entegrasyonu dikkate alır ve uygulamalarda kullanır,
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Sağlık yönetimi alanında, araştırma planlar, uygular ve raporlar ve yayınlar
2Tüm çalışmalarda etik kurallara uyar
3Çalışmalarında, mesleki eleştirel düşünce, problem çözme vb yetkinliklerini kullanır,
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Kişiler arası iletişimde başarılı olur ve ekip çalışmasını benimser ve diğer disiplinlerle birlikte çalışır
2Çalışmalarında, sağlığın biyomedikal boyutu kadar, sosyal ve davranışsal boyutunu da dikkate alır ve kanıta dayalı tıp yaklaşımını esas alır
3Sağlık yönetimi alanında, sağlık mevzuatı uygulamalarını kullanır
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1İşletme finansmanını ve sağlıkta pazarlama ve iş güvenliği uygulamalarını yönetir
2İşletme, Hukuk, Matematik, İstatistik, Ekonomi ve Yönetim, enformasyon teknolojisi vb gibi işletmecilikle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilimleri çalışmalarında entegre ederek kullanır,
3Sağlık alanında, stratejik yönetim açısından uygulamaları planlar ve yürütür
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Sağlık sistemi ve sağlık politikası, sağlık hizmetleri, sağlığın korunması ve geliştirilmesi alanlarında öneriler getirir ve planlamalar yapar,
2Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır
#Program Öğrenme Çıktıları
1Sağlık yönetimi alanında ulusal ve uluslararası literatürü izler ve gelişmeleri değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeyi dikkate alır,
2Sağlık yönetimi alanında multidisipliner yaklaşımı benimser,
3Disiplinler arası entegrasyonu dikkate alır ve uygulamalarda kullanır,
4Sağlık yönetimi alanında, araştırma planlar, uygular ve raporlar ve yayınlar
5Tüm çalışmalarda etik kurallara uyar
6Çalışmalarında, mesleki eleştirel düşünce, problem çözme vb yetkinliklerini kullanır,
7Kişiler arası iletişimde başarılı olur ve ekip çalışmasını benimser ve diğer disiplinlerle birlikte çalışır
8Çalışmalarında, sağlığın biyomedikal boyutu kadar, sosyal ve davranışsal boyutunu da dikkate alır ve kanıta dayalı tıp yaklaşımını esas alır
9Sağlık yönetimi alanında, sağlık mevzuatı uygulamalarını kullanır
10İşletme finansmanını ve sağlıkta pazarlama ve iş güvenliği uygulamalarını yönetir
11İşletme, Hukuk, Matematik, İstatistik, Ekonomi ve Yönetim, enformasyon teknolojisi vb gibi işletmecilikle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilimleri çalışmalarında entegre ederek kullanır,
12Sağlık alanında, stratejik yönetim açısından uygulamaları planlar ve yürütür
13Sağlık sistemi ve sağlık politikası, sağlık hizmetleri, sağlığın korunması ve geliştirilmesi alanlarında öneriler getirir ve planlamalar yapar,
14Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ DOKTORA , TYYÇ: 8. DÜZEY , EQF-LLL: 8. DÜZEY , QF-EHEA: 3. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
SAĞLIK YÖNETİMİ (Türkçe-Doktora)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
    • Sağlık yönetimi alanında ulusal ve uluslararası literatürü izler ve gelişmeleri değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeyi dikkate alır,
    • Sağlık yönetimi alanında multidisipliner yaklaşımı benimser,
    • Disiplinler arası entegrasyonu dikkate alır ve uygulamalarda kullanır,
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
    • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
    • Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
    • Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
      • Sağlık yönetimi alanında, araştırma planlar, uygular ve raporlar ve yayınlar
      • Tüm çalışmalarda etik kurallara uyar
      • Çalışmalarında, mesleki eleştirel düşünce, problem çözme vb yetkinliklerini kullanır,
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
      • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
      • Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
        • Kişiler arası iletişimde başarılı olur ve ekip çalışmasını benimser ve diğer disiplinlerle birlikte çalışır
        • Çalışmalarında, sağlığın biyomedikal boyutu kadar, sosyal ve davranışsal boyutunu da dikkate alır ve kanıta dayalı tıp yaklaşımını esas alır
        • Sağlık yönetimi alanında, sağlık mevzuatı uygulamalarını kullanır
        Öğrenme Yetkinliği
        • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
          • İşletme finansmanını ve sağlıkta pazarlama ve iş güvenliği uygulamalarını yönetir
          • İşletme, Hukuk, Matematik, İstatistik, Ekonomi ve Yönetim, enformasyon teknolojisi vb gibi işletmecilikle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilimleri çalışmalarında entegre ederek kullanır,
          • Sağlık alanında, stratejik yönetim açısından uygulamaları planlar ve yürütür
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme.
          • Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
            • Sağlık sistemi ve sağlık politikası, sağlık hizmetleri, sağlığın korunması ve geliştirilmesi alanlarında öneriler getirir ve planlamalar yapar,
            • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanır