ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ (Türkçe-Doktora)

DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Eleştirel düşünür, konuşur ve yazar.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ara Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Etik ve deontolojik kurallara uygun hareket eder.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Temel çocuk diş hekimliği ile ilgili çağdaş ve kapsamlı bilgiye sahip olur, ve mesleğini icra ederken bu bilgileri kullanır (Mesleki tutum).
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Hasta tedavisinde klinik çocuk dişhekimliğinin tüm alanlarında yetkin olur (Mesleki tutum).
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Teşhis, tedavi planı ve hasta yönetiminde hastanın beklentilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kanıta dayalı çocuk diş hekimliği bilgileri dahilinde karar verir (Mesleki tutum).
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Profesyonellik ilkesi içerisinde uyguladığı tedavilere ait görsel ve yazılı kayıtları tutar.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Güncel makalelere ulaşır, kritik olarak okur ve tartışır, sözlü sunum yapma becerisini kazanır.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Tez projesi önermeli, çalışmasını tamamlamalı ve sonuçları sunmalıdır.
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel düşünür, konuşur ve yazar.
2Etik ve deontolojik kurallara uygun hareket eder.
3Temel çocuk diş hekimliği ile ilgili çağdaş ve kapsamlı bilgiye sahip olur, ve mesleğini icra ederken bu bilgileri kullanır (Mesleki tutum).
4Hasta tedavisinde klinik çocuk dişhekimliğinin tüm alanlarında yetkin olur (Mesleki tutum).
5Teşhis, tedavi planı ve hasta yönetiminde hastanın beklentilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kanıta dayalı çocuk diş hekimliği bilgileri dahilinde karar verir (Mesleki tutum).
6Profesyonellik ilkesi içerisinde uyguladığı tedavilere ait görsel ve yazılı kayıtları tutar.
7Güncel makalelere ulaşır, kritik olarak okur ve tartışır, sözlü sunum yapma becerisini kazanır.
8Tez projesi önermeli, çalışmasını tamamlamalı ve sonuçları sunmalıdır.
9Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ DOKTORA , TYYÇ: 8. DÜZEY , EQF-LLL: 8. DÜZEY , QF-EHEA: 3. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
ÇOCUK DİŞ HEKİMLİĞİ (Türkçe-Doktora)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme.
    • Eleştirel düşünür, konuşur ve yazar.
    • Etik ve deontolojik kurallara uygun hareket eder.
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
    • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
    • Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme.
    • Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
      • Temel çocuk diş hekimliği ile ilgili çağdaş ve kapsamlı bilgiye sahip olur, ve mesleğini icra ederken bu bilgileri kullanır (Mesleki tutum).
      • Hasta tedavisinde klinik çocuk dişhekimliğinin tüm alanlarında yetkin olur (Mesleki tutum).
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme.
      • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme.
      • Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
        • Teşhis, tedavi planı ve hasta yönetiminde hastanın beklentilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kanıta dayalı çocuk diş hekimliği bilgileri dahilinde karar verir (Mesleki tutum).
        • Profesyonellik ilkesi içerisinde uyguladığı tedavilere ait görsel ve yazılı kayıtları tutar.
        Öğrenme Yetkinliği
        • Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
          • Güncel makalelere ulaşır, kritik olarak okur ve tartışır, sözlü sunum yapma becerisini kazanır.
          • Tez projesi önermeli, çalışmasını tamamlamalı ve sonuçları sunmalıdır.
          Alana Özgü Yetkinlik
          • Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme.
          • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme.
            • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.