İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1İnşaat Mühendisliği konularında bilimsel araştırma yapma; bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Alan Çalışması
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2Deney tasarlama, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, raporlama ve uygulamaya aktarma becerisi
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar altında istenen ihtiyaçları karşılamak amacıyla yeni ve özgün fikir, yöntem, süreç ve çözümler tasarlayabilme becerisi
2Bireysel ve disiplinlerarası takımlarda çalışabilme, liderlik yapabilme ve ekip üyeleriyle etkin yardımlaşabilme becerisi
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1İnşaat mühendisliği problemlerini belirleme, formüle etme ve çözebilme becerisi; bu amaçla uygun modern yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulayabilme becerisi
2Bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını etkin biçimde kullanabilme becerisi
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Evrensel ve mesleki etik sorumluluk anlayışına sahip olma becerisi
2İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre, güvenlik ve hukuksal etkileri üzerinde farkındalık kazanma becerisi
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve aktarabilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
2Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; teknik yenilikleri ve terminolojiyi takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi becerisi
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1İş hayatına yönelik proje organizasyonu ve yönetimi ve hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık becerisi
#Program Öğrenme Çıktıları
1İnşaat Mühendisliği konularında bilimsel araştırma yapma; bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
2Deney tasarlama, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, raporlama ve uygulamaya aktarma becerisi
3Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar altında istenen ihtiyaçları karşılamak amacıyla yeni ve özgün fikir, yöntem, süreç ve çözümler tasarlayabilme becerisi
4Bireysel ve disiplinlerarası takımlarda çalışabilme, liderlik yapabilme ve ekip üyeleriyle etkin yardımlaşabilme becerisi
5İnşaat mühendisliği problemlerini belirleme, formüle etme ve çözebilme becerisi; bu amaçla uygun modern yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulayabilme becerisi
6Bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını etkin biçimde kullanabilme becerisi
7Evrensel ve mesleki etik sorumluluk anlayışına sahip olma becerisi
8İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre, güvenlik ve hukuksal etkileri üzerinde farkındalık kazanma becerisi
9Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve aktarabilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; teknik yenilikleri ve terminolojiyi takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi becerisi
11İş hayatına yönelik proje organizasyonu ve yönetimi ve hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık becerisi
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce-Yüksek Lisans Tezli)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
    • İnşaat Mühendisliği konularında bilimsel araştırma yapma; bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi
    • Deney tasarlama, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, raporlama ve uygulamaya aktarma becerisi
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
    • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
      • Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar altında istenen ihtiyaçları karşılamak amacıyla yeni ve özgün fikir, yöntem, süreç ve çözümler tasarlayabilme becerisi
      • Bireysel ve disiplinlerarası takımlarda çalışabilme, liderlik yapabilme ve ekip üyeleriyle etkin yardımlaşabilme becerisi
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
      • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
        • İnşaat mühendisliği problemlerini belirleme, formüle etme ve çözebilme becerisi; bu amaçla uygun modern yöntemler ile modelleme tekniklerini seçme ve uygulayabilme becerisi
        • Bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını etkin biçimde kullanabilme becerisi
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
          • Evrensel ve mesleki etik sorumluluk anlayışına sahip olma becerisi
          • İnşaat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre, güvenlik ve hukuksal etkileri üzerinde farkındalık kazanma becerisi
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
          • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
            • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve aktarabilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
            • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; teknik yenilikleri ve terminolojiyi takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi becerisi
            Alana Özgü Yetkinlik
            • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
            • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
            • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
              • İş hayatına yönelik proje organizasyonu ve yönetimi ve hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık becerisi