İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce-Yüksek Lisans Tezsiz)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Lisans duzeyinde aldıgı kuramsal ve olgusal temel bilgileri bu program cercevesinde gelistirir.
  • Ders
  • Alan Çalışması
  • Proje Değerlendirme
2Temel bilim alanındaki disiplinler arası calısmalarda kazandıgı uzmanlık cercevesinde yeni yaklasımları uygulayabilir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Yasam boyu egitimi kisisel gelisiminin bir parcası haline getirebilir.
2Alanına iliskin olarak tanımlanmıs bir inşaat muhendisligi problemine kazandıgı yeni bilgiler ısıgında cozum yontemi gelistirebilir ve sonuclandırabilir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Ulusal ve uluslararası platformda bu alanda uzmanlasmıs bir meslek insanı olarak gorev alabilir.
2Alanına iliskin bilgileri diger alanlara dair bilgilerle birlestirebilir ve bu uzmanlık baglamında yorumlayabilir.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Kuramsal ve olgusal bilgi birikimini mesleki uygulamada kullanacak yetkinlige sahiptir.
2Ulkedeki isletme problemlerinin cozumu baglamındaki yaklasımlara ve uygulamadaki iliskiler ve/veya celiskilere elestirel yorumlar getirebilir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bir akademik arastırmayı kendi basına tamamlayabilir, ogrendigi bir yontemi ortaya konan problem baglamında yeniden yorumlayabilir ve kendi uzmanlık alanının verileri baglamında sonuca ulastırabilir.
2Bilissel ve uygulamalı beceriler edinmistir,
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Ogrenme, bagımsız calısabilme, ortak projelerde yer alabilme ve iletisim konularında yetkinlik kazanmıstır.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Lisans duzeyinde aldıgı kuramsal ve olgusal temel bilgileri bu program cercevesinde gelistirir.
2Temel bilim alanındaki disiplinler arası calısmalarda kazandıgı uzmanlık cercevesinde yeni yaklasımları uygulayabilir.
3Yasam boyu egitimi kisisel gelisiminin bir parcası haline getirebilir.
4Alanına iliskin olarak tanımlanmıs bir inşaat muhendisligi problemine kazandıgı yeni bilgiler ısıgında cozum yontemi gelistirebilir ve sonuclandırabilir.
5Ulusal ve uluslararası platformda bu alanda uzmanlasmıs bir meslek insanı olarak gorev alabilir.
6Alanına iliskin bilgileri diger alanlara dair bilgilerle birlestirebilir ve bu uzmanlık baglamında yorumlayabilir.
7Kuramsal ve olgusal bilgi birikimini mesleki uygulamada kullanacak yetkinlige sahiptir.
8Ulkedeki isletme problemlerinin cozumu baglamındaki yaklasımlara ve uygulamadaki iliskiler ve/veya celiskilere elestirel yorumlar getirebilir.
9Bir akademik arastırmayı kendi basına tamamlayabilir, ogrendigi bir yontemi ortaya konan problem baglamında yeniden yorumlayabilir ve kendi uzmanlık alanının verileri baglamında sonuca ulastırabilir.
10Bilissel ve uygulamalı beceriler edinmistir,
11Ogrenme, bagımsız calısabilme, ortak projelerde yer alabilme ve iletisim konularında yetkinlik kazanmıstır.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (İngilizce-Yüksek Lisans Tezsiz)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
    • Lisans duzeyinde aldıgı kuramsal ve olgusal temel bilgileri bu program cercevesinde gelistirir.
    • Temel bilim alanındaki disiplinler arası calısmalarda kazandıgı uzmanlık cercevesinde yeni yaklasımları uygulayabilir.
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
    • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
      • Yasam boyu egitimi kisisel gelisiminin bir parcası haline getirebilir.
      • Alanına iliskin olarak tanımlanmıs bir inşaat muhendisligi problemine kazandıgı yeni bilgiler ısıgında cozum yontemi gelistirebilir ve sonuclandırabilir.
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
      • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
        • Ulusal ve uluslararası platformda bu alanda uzmanlasmıs bir meslek insanı olarak gorev alabilir.
        • Alanına iliskin bilgileri diger alanlara dair bilgilerle birlestirebilir ve bu uzmanlık baglamında yorumlayabilir.
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
          • Kuramsal ve olgusal bilgi birikimini mesleki uygulamada kullanacak yetkinlige sahiptir.
          • Ulkedeki isletme problemlerinin cozumu baglamındaki yaklasımlara ve uygulamadaki iliskiler ve/veya celiskilere elestirel yorumlar getirebilir.
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
          • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
            • Bir akademik arastırmayı kendi basına tamamlayabilir, ogrendigi bir yontemi ortaya konan problem baglamında yeniden yorumlayabilir ve kendi uzmanlık alanının verileri baglamında sonuca ulastırabilir.
            • Bilissel ve uygulamalı beceriler edinmistir,
            Alana Özgü Yetkinlik
            • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
            • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
            • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
              • Ogrenme, bagımsız calısabilme, ortak projelerde yer alabilme ve iletisim konularında yetkinlik kazanmıstır.