Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi |
- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
| | - Lisans duzeyinde aldıgı kuramsal ve olgusal temel bilgileri bu program cercevesinde gelistirir.
- Temel bilim alanındaki disiplinler arası calısmalarda kazandıgı uzmanlık cercevesinde yeni yaklasımları uygulayabilir.
|
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
| | - Yasam boyu egitimi kisisel gelisiminin bir parcası haline getirebilir.
- Alanına iliskin olarak tanımlanmıs bir inşaat muhendisligi problemine kazandıgı yeni bilgiler ısıgında cozum yontemi gelistirebilir ve sonuclandırabilir.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
| | - Ulusal ve uluslararası platformda bu alanda uzmanlasmıs bir meslek insanı olarak gorev alabilir.
- Alanına iliskin bilgileri diger alanlara dair bilgilerle birlestirebilir ve bu uzmanlık baglamında yorumlayabilir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
| | - Kuramsal ve olgusal bilgi birikimini mesleki uygulamada kullanacak yetkinlige sahiptir.
- Ulkedeki isletme problemlerinin cozumu baglamındaki yaklasımlara ve uygulamadaki iliskiler ve/veya celiskilere elestirel yorumlar getirebilir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
| | - Bir akademik arastırmayı kendi basına tamamlayabilir, ogrendigi bir yontemi ortaya konan problem baglamında yeniden yorumlayabilir ve kendi uzmanlık alanının verileri baglamında sonuca ulastırabilir.
- Bilissel ve uygulamalı beceriler edinmistir,
|
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
| | - Ogrenme, bagımsız calısabilme, ortak projelerde yer alabilme ve iletisim konularında yetkinlik kazanmıstır.
|