ECZACILIK PROGRAMI (İngilizce)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Mesleğini mevcut yasalar ve mevzuatlar doğrultusunda uygulama
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Etik ve deontolojik ilkelere bağlı kalma
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
2İnsiyatif alabilme
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Doğal, sentetik veya biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırma, geliştirme ve üretme aşamalarında yer alma
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
2İlaçların güvenli kullanımı için gerekli önlemleri almak ve akılcı ilaç kullanımını teşvik ederek danışmanlık ve denetim görevlerini yerine getirmek
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Yabancı dil becerisini kullanarak mesleğindeki gelişmeleri yabancı kaynaklardan da takip etmek.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
#Program Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
2Mesleğini mevcut yasalar ve mevzuatlar doğrultusunda uygulama
3Etik ve deontolojik ilkelere bağlı kalma
4İnsiyatif alabilme
5Doğal, sentetik veya biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırma, geliştirme ve üretme aşamalarında yer alma
6İlaçların güvenli kullanımı için gerekli önlemleri almak ve akılcı ilaç kullanımını teşvik ederek danışmanlık ve denetim görevlerini yerine getirmek
7Yabancı dil becerisini kullanarak mesleğindeki gelişmeleri yabancı kaynaklardan da takip etmek.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
72-Sağlık
ECZACILIK PROGRAMI (İngilizce)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 
  • Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
  • Mesleğini mevcut yasalar ve mevzuatlar doğrultusunda uygulama
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Lisans düzeyinde alana özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve olgusal bilgileri kullanır.
  • Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.  
  • Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.  
  • Etik ve deontolojik ilkelere bağlı kalma
  • İnsiyatif alabilme
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.  
  • Doğal, sentetik veya biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırma, geliştirme ve üretme aşamalarında yer alma
  • İlaçların güvenli kullanımı için gerekli önlemleri almak ve akılcı ilaç kullanımını teşvik ederek danışmanlık ve denetim görevlerini yerine getirmek
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.  
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.  
  • Yabancı dil becerisini kullanarak mesleğindeki gelişmeleri yabancı kaynaklardan da takip etmek.