Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi | - Düz Anlatım
- Ödev
- Okuma
- Uygulama
- Laboratuar
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Grup Çalışma Ödevi
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
|
2 | Verileri analiz etme ve yorumlama, deney tasarlama ve yürütme becerisi |
3 | Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtlar içinde istenen ihtiyaçları karşılamak için bir sistem, bileşen veya süreç tasarlama becerisi |
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Çok disiplinli takımlarda çalışabilme yeteneği | | |
2 | Mühendislik problemlerini tespit edip, tanımlayıp, formüle edip çözebilmek |
3 | Profesyonel ve etik sorumluluk bilince sahip olmak |
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Etkin biçimde iletişim kurabilmek | | |
2 | Mühendislik yaklaşım ve çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal anlamdaki etkilerini anlamak için gerekli kapsamlı eğitime sahip olmak |
3 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayıp bunu temel ilke haline getirmek |
Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Güncel konu ve sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak | | |
2 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik yöntemleri ve araçları kullanabilmek |
3 | İnsan, malzeme, para, bilgi, donanım ve enerji içeren bütünleşik sistemleri tasarlama, geliştirme ve uygulama becerisi |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Karmaşık süreç ve sistemleri geliştirmek, çözmek ve sonuçlarını analiz etmek için matematiksel yetkinlik, analitik düşünme ve nitel yöntemler ile deneysel pratik bilgiye sahip olma | | |
2 | Bir işletmedeki endüstri mühendisliği problemlerini tanımlamada liderlik yapabilme, gerekli bilgi ve becerilere sahip uzmanlardan oluşan çok disiplinli takım kurabilme, takımın işleyişini koordine edebilme, uygun sonuçlar ve yürütme önerileri sunabilme becerisi |
3 | Girişimcilik ruhu ve liderlik becerisi |