KUYUMCULUK VE TAKI TASARIMI PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Dünyayı, ülkesini, toplumunu, kendisini tanır ve değerlendirir. Etik problemler, sosyal haklar, değerler vb alanlarda, kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluk alır. Düşünce becerisini tüm yaşam alanlarında kullanır,
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrayarak, kendi alanındaki çalışmalarını ve sorunların çözümünü multidisipliner düşünce ve yaklaşımla yönetir.
3Mesleki gelişimini yaşam boyu öğrenme ilkesiyle planlar, bilim ve teknolojideki gelişmeleri yaşamına ve mesleğine entegre eder, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi ortaya koyar,
4Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla etkili ve interaktif bir iletişim kurar,
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Ekip çalışmasına uyum gösterir veya liderlik sorumluluğu alarak takımı yönetir.
2Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yine aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir.
3Meslek Yüksek Okulu bünyesinde bulunan alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yine aynı düzeydeki başka alanlarda kullanabilir.
4Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, alanındaki temel düzey bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ya da sorumluluğu altında çalışanların gelişmesi için gerekli etkinlikleri yürütebilmelidir.
2Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur.
3Kuyumculuk Temel İşlemlerini yapabilmek, Metal ile prototip hazırlayabilmek
4Temel sanat eğitimi, desen ve form kompozisyon derslerini alarak tasarım derslerine hazırlık yapabilmek ve kişiye özel takı tasarımı yapabilmek. Farklı materyaller kullanarak kuyum tasarımı ve üretimi yapabilmek
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Belirlenmiş bir konu üzerine takı tasarlayarak ve üreterek koleksiyon oluşturmak ve koleksiyon sunumu yapabilmek
2Mücevher taşlarının inceleyerek taşlar konusunda bilgi sahibi olmak.
3Mücevher taşı ekonomisi, aranması ve madenciliği hakkında bilgi sahibi olmak
4Bir takının teknik resmini çizebilmek ve bilgisayar destekli takı tasarımı yapabilmek
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Kuyumculuk kimyası hakkında bilgi sahibi olmak.
2Kuyumculukta kullanılan yüzey süsleme tekniklerini uygulayabilmek
3Mücevher Taşı İşlemeciliği yapabilmek, Kabaşon ve Fasetli mücevher taşı kesimi yapabilmek.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Dünyayı, ülkesini, toplumunu, kendisini tanır ve değerlendirir. Etik problemler, sosyal haklar, değerler vb alanlarda, kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluk alır. Düşünce becerisini tüm yaşam alanlarında kullanır,
2Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrayarak, kendi alanındaki çalışmalarını ve sorunların çözümünü multidisipliner düşünce ve yaklaşımla yönetir.
3Mesleki gelişimini yaşam boyu öğrenme ilkesiyle planlar, bilim ve teknolojideki gelişmeleri yaşamına ve mesleğine entegre eder, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi ortaya koyar,
4Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla etkili ve interaktif bir iletişim kurar,
5Ekip çalışmasına uyum gösterir veya liderlik sorumluluğu alarak takımı yönetir.
6Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yine aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir.
7Meslek Yüksek Okulu bünyesinde bulunan alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yine aynı düzeydeki başka alanlarda kullanabilir.
8Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
9Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, alanındaki temel düzey bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ya da sorumluluğu altında çalışanların gelişmesi için gerekli etkinlikleri yürütebilmelidir.
10Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur.
11Kuyumculuk Temel İşlemlerini yapabilmek, Metal ile prototip hazırlayabilmek
12Temel sanat eğitimi, desen ve form kompozisyon derslerini alarak tasarım derslerine hazırlık yapabilmek ve kişiye özel takı tasarımı yapabilmek. Farklı materyaller kullanarak kuyum tasarımı ve üretimi yapabilmek
13Belirlenmiş bir konu üzerine takı tasarlayarak ve üreterek koleksiyon oluşturmak ve koleksiyon sunumu yapabilmek
14Mücevher taşlarının inceleyerek taşlar konusunda bilgi sahibi olmak.
15Mücevher taşı ekonomisi, aranması ve madenciliği hakkında bilgi sahibi olmak
16Bir takının teknik resmini çizebilmek ve bilgisayar destekli takı tasarımı yapabilmek
17Kuyumculuk kimyası hakkında bilgi sahibi olmak.
18Kuyumculukta kullanılan yüzey süsleme tekniklerini uygulayabilmek
19Mücevher Taşı İşlemeciliği yapabilmek, Kabaşon ve Fasetli mücevher taşı kesimi yapabilmek.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ ÖNLİSANS , TYYÇ: 5. DÜZEY , EQF-LLL: 5. DÜZEY , QF-EHEA:KISA DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
KUYUMCULUK VE TAKI TASARIMI PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    • Dünyayı, ülkesini, toplumunu, kendisini tanır ve değerlendirir. Etik problemler, sosyal haklar, değerler vb alanlarda, kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluk alır. Düşünce becerisini tüm yaşam alanlarında kullanır,
    • Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrayarak, kendi alanındaki çalışmalarını ve sorunların çözümünü multidisipliner düşünce ve yaklaşımla yönetir.
    • Mesleki gelişimini yaşam boyu öğrenme ilkesiyle planlar, bilim ve teknolojideki gelişmeleri yaşamına ve mesleğine entegre eder, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi ortaya koyar,
    • Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla etkili ve interaktif bir iletişim kurar,
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
    • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
      • Ekip çalışmasına uyum gösterir veya liderlik sorumluluğu alarak takımı yönetir.
      • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yine aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir.
      • Meslek Yüksek Okulu bünyesinde bulunan alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yine aynı düzeydeki başka alanlarda kullanabilir.
      • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
      • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
        • Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, alanındaki temel düzey bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ya da sorumluluğu altında çalışanların gelişmesi için gerekli etkinlikleri yürütebilmelidir.
        • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur.
        • Kuyumculuk Temel İşlemlerini yapabilmek, Metal ile prototip hazırlayabilmek
        • Temel sanat eğitimi, desen ve form kompozisyon derslerini alarak tasarım derslerine hazırlık yapabilmek ve kişiye özel takı tasarımı yapabilmek. Farklı materyaller kullanarak kuyum tasarımı ve üretimi yapabilmek
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
        • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
        • Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
          • Belirlenmiş bir konu üzerine takı tasarlayarak ve üreterek koleksiyon oluşturmak ve koleksiyon sunumu yapabilmek
          • Mücevher taşlarının inceleyerek taşlar konusunda bilgi sahibi olmak.
          • Mücevher taşı ekonomisi, aranması ve madenciliği hakkında bilgi sahibi olmak
          • Bir takının teknik resmini çizebilmek ve bilgisayar destekli takı tasarımı yapabilmek
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
            • Kuyumculuk kimyası hakkında bilgi sahibi olmak.
            • Kuyumculukta kullanılan yüzey süsleme tekniklerini uygulayabilmek
            • Mücevher Taşı İşlemeciliği yapabilmek, Kabaşon ve Fasetli mücevher taşı kesimi yapabilmek.