Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Dünyayı, ülkesini, toplumunu, kendisini tanır ve değerlendirir. Etik problemler, sosyal haklar, değerler vb alanlarda, kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluk alır. Düşünce becerisini tüm yaşam alanlarında kullanır, | - Ders
- Ödev
- Okuma
- Uygulama
- Alan Çalışması
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
|
2 | Disiplinler arası etkileşimin önemini kavrayarak, kendi alanındaki çalışmalarını ve sorunların çözümünü multidisipliner düşünce ve yaklaşımla yönetir. |
3 | Mesleki gelişimini yaşam boyu öğrenme ilkesiyle planlar, bilim ve teknolojideki gelişmeleri yaşamına ve mesleğine entegre eder, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi ortaya koyar, |
4 | Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla etkili ve interaktif bir iletişim kurar, |
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Ekip çalışmasına uyum gösterir veya liderlik sorumluluğu alarak takımı yönetir. | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yine aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilir. |
3 | Meslek Yüksek Okulu bünyesinde bulunan alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri yine aynı düzeydeki başka alanlarda kullanabilir. |
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme, değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir. |
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bir ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme, alanındaki temel düzey bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ya da sorumluluğu altında çalışanların gelişmesi için gerekli etkinlikleri yürütebilmelidir. | | |
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilme ve kullanabilme becerisine sahip olur. |
3 | Kuyumculuk Temel İşlemlerini yapabilmek, Metal ile prototip hazırlayabilmek |
4 | Temel sanat eğitimi, desen ve form kompozisyon derslerini alarak tasarım derslerine hazırlık yapabilmek ve kişiye özel takı tasarımı yapabilmek. Farklı materyaller kullanarak kuyum tasarımı ve üretimi yapabilmek |
Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Belirlenmiş bir konu üzerine takı tasarlayarak ve üreterek koleksiyon oluşturmak ve koleksiyon sunumu yapabilmek | | |
2 | Mücevher taşlarının inceleyerek taşlar konusunda bilgi sahibi olmak. |
3 | Mücevher taşı ekonomisi, aranması ve madenciliği hakkında bilgi sahibi olmak |
4 | Bir takının teknik resmini çizebilmek ve bilgisayar destekli takı tasarımı yapabilmek |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Kuyumculuk kimyası hakkında bilgi sahibi olmak. | | |
2 | Kuyumculukta kullanılan yüzey süsleme tekniklerini uygulayabilmek |
3 | Mücevher Taşı İşlemeciliği yapabilmek, Kabaşon ve Fasetli mücevher taşı kesimi yapabilmek. |