MİMARLIK PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Grafik anlatım ve biçimsel kompozisyon oluşturma
3Araştırma yapabilme ve örneklerden yararlanma
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Tasarlama
2Ulusal ve uluslar arası mimari yaklaşımları ve örnekleri anlama
3İnsan davranışları ve kültürel farlılıkları anlama
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alma
2Proje yönetimi süreçlerini üstlenme
3Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Çevresel sitemler ve servis sitemleri konusunda yetkinlik
2Proje uygulama süreçlerinde etkin rol alma
3Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olma
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Mimarlığa dair disiplinler arası bir anlayışa sahip olma
2Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma
#Program Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
2Grafik anlatım ve biçimsel kompozisyon oluşturma
3Araştırma yapabilme ve örneklerden yararlanma
4Tasarlama
5Ulusal ve uluslar arası mimari yaklaşımları ve örnekleri anlama
6İnsan davranışları ve kültürel farlılıkları anlama
7Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alma
8Proje yönetimi süreçlerini üstlenme
9Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik
10Çevresel sitemler ve servis sitemleri konusunda yetkinlik
11Proje uygulama süreçlerinde etkin rol alma
12Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olma
13Mimarlığa dair disiplinler arası bir anlayışa sahip olma
14Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
MİMARLIK PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    • Eleştirel düşünme, konuşma ve yazma
    • Grafik anlatım ve biçimsel kompozisyon oluşturma
    • Araştırma yapabilme ve örneklerden yararlanma
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
      • Tasarlama
      • Ulusal ve uluslar arası mimari yaklaşımları ve örnekleri anlama
      • İnsan davranışları ve kültürel farlılıkları anlama
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
      • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
        • Tasarımda erişilebilirlik, güvenlik, çevresel koşullar ve sürdürülebilirlik unsurlarını dikkate alma
        • Proje yönetimi süreçlerini üstlenme
        • Yapı bilimleri ve teknolojileri konusunda yetkinlik
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
        • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
        • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
          • Çevresel sitemler ve servis sitemleri konusunda yetkinlik
          • Proje uygulama süreçlerinde etkin rol alma
          • Tarihi çevre koruma ve restorasyon konularında yetkin olma
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
          • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
            • Mimarlığa dair disiplinler arası bir anlayışa sahip olma
            • Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma