FİZYOTERAPİ PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Alanı ilgili sağlık sorunları, bireyin bağımsızlığını kısıtlayan durumları tanır ve klinik problemlerin çözümünde kullanır
3Fizik tedavi hekiminin teşhis ve tedavi programına göre Fizik tedavi hekimi ve/veya fizyoterapist eşliğinde elektroterapi, egzersiz ve rehabilitasyon gibi tedavi yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur
4Hizmet verdiği bireylere ait verileri toplar, analiz eder, raporlar ve ortaya çıkabilecek her türlü sorunla mücadeleye yönelik çözüm önerileri sunar
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Fizyoterapi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, bağımsız ve kolektif çalışmayı yürütebilir
2Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisi kazanır
3Hizmet verdiği bireylerin ve yakınlarının psikolojik durumlarını değerlendirir, vardığı sonuca göre strateji geliştirir ve çözüm önerir
4Fizyoterapi alanında faaliyet gösteren özel ve kamu kuruluşlarında, görev alabilecek bilgi ve deneyime sahip olur
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Tıp dünyasındaki gelişimleri takip eder, yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirme becerisine sahip olur
2Tıbbi terminolojiyi anlama, kullanabilme becerisine sahip olur
3Temel tıp bilimlerini tanımlar, temel anatomi ve temel fizyoloji bilgisine sahip olur
4Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bilgisayar becerilerini kullanabilme yeteneği sunar
2Sağlığın temel kavramlarını tanımlar, temel sağlık uygulamalarını uygulama becerisi kazanır
3Mesleki konularda kaynak araştırma, bilgiye erişme ve bilgi kaynaklarını doğru kullanabilme yeteneği sunar
4Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanında araştırma planlar, veri toplar, analiz eder, raporlar ve katıldığı seminer, konferans, sempozyum vb. etkinliklerde sonuçlarını paylaşır çözüm önerileri sunar
2Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kullanma becerisine sahip olur
3Tarihi konular hakkında bilgi sahibi olur, bilgiye erişme ve bilgi kaynaklarını doğru kullanabilme yeteneği sunar.
4Halk sağlığı, koruyucu sağlık hizmetleri alanlarında temel bilgilere sahip olur, sağlığın korunması ve geliştirilmesi için çalışmalar yapar
#Program Öğrenme Çıktıları
1Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır
2Alanı ilgili sağlık sorunları, bireyin bağımsızlığını kısıtlayan durumları tanır ve klinik problemlerin çözümünde kullanır
3Fizik tedavi hekiminin teşhis ve tedavi programına göre Fizik tedavi hekimi ve/veya fizyoterapist eşliğinde elektroterapi, egzersiz ve rehabilitasyon gibi tedavi yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur
4Hizmet verdiği bireylere ait verileri toplar, analiz eder, raporlar ve ortaya çıkabilecek her türlü sorunla mücadeleye yönelik çözüm önerileri sunar
5Fizyoterapi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, bağımsız ve kolektif çalışmayı yürütebilir
6Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisi kazanır
7Hizmet verdiği bireylerin ve yakınlarının psikolojik durumlarını değerlendirir, vardığı sonuca göre strateji geliştirir ve çözüm önerir
8Fizyoterapi alanında faaliyet gösteren özel ve kamu kuruluşlarında, görev alabilecek bilgi ve deneyime sahip olur
9Tıp dünyasındaki gelişimleri takip eder, yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirme becerisine sahip olur
10Tıbbi terminolojiyi anlama, kullanabilme becerisine sahip olur
11Temel tıp bilimlerini tanımlar, temel anatomi ve temel fizyoloji bilgisine sahip olur
12Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar
13Bilgisayar becerilerini kullanabilme yeteneği sunar
14Sağlığın temel kavramlarını tanımlar, temel sağlık uygulamalarını uygulama becerisi kazanır
15Mesleki konularda kaynak araştırma, bilgiye erişme ve bilgi kaynaklarını doğru kullanabilme yeteneği sunar
16Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular
17Alanında araştırma planlar, veri toplar, analiz eder, raporlar ve katıldığı seminer, konferans, sempozyum vb. etkinliklerde sonuçlarını paylaşır çözüm önerileri sunar
18Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kullanma becerisine sahip olur
19Tarihi konular hakkında bilgi sahibi olur, bilgiye erişme ve bilgi kaynaklarını doğru kullanabilme yeteneği sunar.
20Halk sağlığı, koruyucu sağlık hizmetleri alanlarında temel bilgilere sahip olur, sağlığın korunması ve geliştirilmesi için çalışmalar yapar
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ ÖNLİSANS , TYYÇ: 5. DÜZEY , EQF-LLL: 5. DÜZEY , QF-EHEA:KISA DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
72-Sağlık
FİZYOTERAPİ PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
  • Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 
  • Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır
  • Alanı ilgili sağlık sorunları, bireyin bağımsızlığını kısıtlayan durumları tanır ve klinik problemlerin çözümünde kullanır
  • Fizik tedavi hekiminin teşhis ve tedavi programına göre Fizik tedavi hekimi ve/veya fizyoterapist eşliğinde elektroterapi, egzersiz ve rehabilitasyon gibi tedavi yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur
  • Hizmet verdiği bireylere ait verileri toplar, analiz eder, raporlar ve ortaya çıkabilecek her türlü sorunla mücadeleye yönelik çözüm önerileri sunar
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
  • Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.  
  • Fizyoterapi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, bağımsız ve kolektif çalışmayı yürütebilir
  • Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisi kazanır
  • Hizmet verdiği bireylerin ve yakınlarının psikolojik durumlarını değerlendirir, vardığı sonuca göre strateji geliştirir ve çözüm önerir
  • Fizyoterapi alanında faaliyet gösteren özel ve kamu kuruluşlarında, görev alabilecek bilgi ve deneyime sahip olur
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.  
  • Tıp dünyasındaki gelişimleri takip eder, yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirme becerisine sahip olur
  • Tıbbi terminolojiyi anlama, kullanabilme becerisine sahip olur
  • Temel tıp bilimlerini tanımlar, temel anatomi ve temel fizyoloji bilgisine sahip olur
  • Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
  • Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.  
  • Bilgisayar becerilerini kullanabilme yeteneği sunar
  • Sağlığın temel kavramlarını tanımlar, temel sağlık uygulamalarını uygulama becerisi kazanır
  • Mesleki konularda kaynak araştırma, bilgiye erişme ve bilgi kaynaklarını doğru kullanabilme yeteneği sunar
  • Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.  
  • Alanında araştırma planlar, veri toplar, analiz eder, raporlar ve katıldığı seminer, konferans, sempozyum vb. etkinliklerde sonuçlarını paylaşır çözüm önerileri sunar
  • Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kullanma becerisine sahip olur
  • Tarihi konular hakkında bilgi sahibi olur, bilgiye erişme ve bilgi kaynaklarını doğru kullanabilme yeteneği sunar.
  • Halk sağlığı, koruyucu sağlık hizmetleri alanlarında temel bilgilere sahip olur, sağlığın korunması ve geliştirilmesi için çalışmalar yapar