Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi |
- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
| - Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
- Alanı ile ilişkili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
| - Fizyoterapinin temel kavramlarını anlar ve fizyoterapi yöntemlerini uygulama becerisi kazanır
- Alanı ilgili sağlık sorunları, bireyin bağımsızlığını kısıtlayan durumları tanır ve klinik problemlerin çözümünde kullanır
- Fizik tedavi hekiminin teşhis ve tedavi programına göre Fizik tedavi hekimi ve/veya fizyoterapist eşliğinde elektroterapi, egzersiz ve rehabilitasyon gibi tedavi yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur
- Hizmet verdiği bireylere ait verileri toplar, analiz eder, raporlar ve ortaya çıkabilecek her türlü sorunla mücadeleye yönelik çözüm önerileri sunar
|
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
| - Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
- Alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
| - Fizyoterapi uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, bağımsız ve kolektif çalışmayı yürütebilir
- Mesleğin temel esaslarını teknoloji ile birleştirerek, özel ihtisas gerektiren cihazları fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili uygulama becerisi kazanır
- Hizmet verdiği bireylerin ve yakınlarının psikolojik durumlarını değerlendirir, vardığı sonuca göre strateji geliştirir ve çözüm önerir
- Fizyoterapi alanında faaliyet gösteren özel ve kamu kuruluşlarında, görev alabilecek bilgi ve deneyime sahip olur
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
| - Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
| - Tıp dünyasındaki gelişimleri takip eder, yaratıcılık ve yaratıcı düşünce kavramlarını geliştirme becerisine sahip olur
- Tıbbi terminolojiyi anlama, kullanabilme becerisine sahip olur
- Temel tıp bilimlerini tanımlar, temel anatomi ve temel fizyoloji bilgisine sahip olur
- Meslek hayatında gerektiğinde ilgili kişi ve/veya kurumları bilgilendirebilme, düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı, sözlü olarak aktarabilme yeteneği sunar
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
| - Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir.
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
| - Bilgisayar becerilerini kullanabilme yeteneği sunar
- Sağlığın temel kavramlarını tanımlar, temel sağlık uygulamalarını uygulama becerisi kazanır
- Mesleki konularda kaynak araştırma, bilgiye erişme ve bilgi kaynaklarını doğru kullanabilme yeteneği sunar
- Etik değerleri ve hasta haklarını bilir, gerektiğinde etik ilkeleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir ve uygular
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
| - Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
- Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır.
| - Alanında araştırma planlar, veri toplar, analiz eder, raporlar ve katıldığı seminer, konferans, sempozyum vb. etkinliklerde sonuçlarını paylaşır çözüm önerileri sunar
- Türkçe dil bilgisine ve dili kullanma becerisine, mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kullanma becerisine sahip olur
- Tarihi konular hakkında bilgi sahibi olur, bilgiye erişme ve bilgi kaynaklarını doğru kullanabilme yeteneği sunar.
- Halk sağlığı, koruyucu sağlık hizmetleri alanlarında temel bilgilere sahip olur, sağlığın korunması ve geliştirilmesi için çalışmalar yapar
|