OPTİSYENLİK PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Mesleki yükümlülüklerini kavrar, çalışma ortamı ve koşullarında sorumluluk alma disiplinini benimser.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
2Optisyenlik alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar ve örneklendirir.
3Optisyenlik laboratuvarında kullanılacak makine ve malzemeleri sınıflandırabilir, uygulayabilir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanı ile ilgili terminolojiyi, fizik, biyoloji ve tıp kavramlarını kavrar ve çalışma ortamında değerlendirir.
2Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularını benimser ve uygular.
3Temel bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini, Genel ve mesleki yazılım programlarını, hastane otomasyon sistemlerini kullanır.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır.
2Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular.
3Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçer ve bunların montajı için gerekli ayarları yapar.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Göz, Göz Anatomisi, Göz Fizyolojisi, Göz Hastalıkları, Görme Sağlığı alanlarında temel bilgileri kavrar ve alanı ile ilişkilendirir.
2Optisyenlik laboratuvarında bulunan cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları analiz eder, uygun yöntemleri seçerek çözer ve yorumlar.
3Camları sınıflandırır üretim aşamalarını kavrar ve açıklar.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Çalıştığı alanda, bir araştırma planlar, veri toplar, analiz eder, raporlar
2Temel görme cihazlarını reçeteye göre sınıflandırır, satışı ve hazırlanmasında kullanıcıya adaptasyonunu için gerekli olan desteği sağlar.
3
#Program Öğrenme Çıktıları
1Mesleki yükümlülüklerini kavrar, çalışma ortamı ve koşullarında sorumluluk alma disiplinini benimser.
2Optisyenlik alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar ve örneklendirir.
3Optisyenlik laboratuvarında kullanılacak makine ve malzemeleri sınıflandırabilir, uygulayabilir.
4Alanı ile ilgili terminolojiyi, fizik, biyoloji ve tıp kavramlarını kavrar ve çalışma ortamında değerlendirir.
5Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularını benimser ve uygular.
6Temel bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini, Genel ve mesleki yazılım programlarını, hastane otomasyon sistemlerini kullanır.
7Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır.
8Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular.
9Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçer ve bunların montajı için gerekli ayarları yapar.
10Göz, Göz Anatomisi, Göz Fizyolojisi, Göz Hastalıkları, Görme Sağlığı alanlarında temel bilgileri kavrar ve alanı ile ilişkilendirir.
11Optisyenlik laboratuvarında bulunan cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları analiz eder, uygun yöntemleri seçerek çözer ve yorumlar.
12Camları sınıflandırır üretim aşamalarını kavrar ve açıklar.
13Çalıştığı alanda, bir araştırma planlar, veri toplar, analiz eder, raporlar
14Temel görme cihazlarını reçeteye göre sınıflandırır, satışı ve hazırlanmasında kullanıcıya adaptasyonunu için gerekli olan desteği sağlar.
15
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ ÖNLİSANS , TYYÇ: 5. DÜZEY , EQF-LLL: 5. DÜZEY , QF-EHEA:KISA DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
OPTİSYENLİK PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    • Mesleki yükümlülüklerini kavrar, çalışma ortamı ve koşullarında sorumluluk alma disiplinini benimser.
    • Optisyenlik alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar ve örneklendirir.
    • Optisyenlik laboratuvarında kullanılacak makine ve malzemeleri sınıflandırabilir, uygulayabilir.
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
    • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
      • Alanı ile ilgili terminolojiyi, fizik, biyoloji ve tıp kavramlarını kavrar ve çalışma ortamında değerlendirir.
      • Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularını benimser ve uygular.
      • Temel bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini, Genel ve mesleki yazılım programlarını, hastane otomasyon sistemlerini kullanır.
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
      • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
        • Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır.
        • Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular.
        • Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçer ve bunların montajı için gerekli ayarları yapar.
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
        • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
        • Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
          • Göz, Göz Anatomisi, Göz Fizyolojisi, Göz Hastalıkları, Görme Sağlığı alanlarında temel bilgileri kavrar ve alanı ile ilişkilendirir.
          • Optisyenlik laboratuvarında bulunan cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları analiz eder, uygun yöntemleri seçerek çözer ve yorumlar.
          • Camları sınıflandırır üretim aşamalarını kavrar ve açıklar.
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
            • Çalıştığı alanda, bir araştırma planlar, veri toplar, analiz eder, raporlar
            • Temel görme cihazlarını reçeteye göre sınıflandırır, satışı ve hazırlanmasında kullanıcıya adaptasyonunu için gerekli olan desteği sağlar.