Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi |
- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
| | - Mesleki yükümlülüklerini kavrar, çalışma ortamı ve koşullarında sorumluluk alma disiplinini benimser.
- Optisyenlik alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar ve örneklendirir.
- Optisyenlik laboratuvarında kullanılacak makine ve malzemeleri sınıflandırabilir, uygulayabilir.
|
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
| | - Alanı ile ilgili terminolojiyi, fizik, biyoloji ve tıp kavramlarını kavrar ve çalışma ortamında değerlendirir.
- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularını benimser ve uygular.
- Temel bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini, Genel ve mesleki yazılım programlarını, hastane otomasyon sistemlerini kullanır.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
| | - Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır.
- Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular.
- Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçer ve bunların montajı için gerekli ayarları yapar.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
| | - Göz, Göz Anatomisi, Göz Fizyolojisi, Göz Hastalıkları, Görme Sağlığı alanlarında temel bilgileri kavrar ve alanı ile ilişkilendirir.
- Optisyenlik laboratuvarında bulunan cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları analiz eder, uygun yöntemleri seçerek çözer ve yorumlar.
- Camları sınıflandırır üretim aşamalarını kavrar ve açıklar.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
| | - Çalıştığı alanda, bir araştırma planlar, veri toplar, analiz eder, raporlar
- Temel görme cihazlarını reçeteye göre sınıflandırır, satışı ve hazırlanmasında kullanıcıya adaptasyonunu için gerekli olan desteği sağlar.
|