TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi tanımlar.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Proje Değerlendirme
2Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili olarak bilgi, teknolojiye erişim yolları ve araçlarını seçer.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Hekim ve diğer sağlık çalışanları ile birlikte bir ekip olarak çalışmaya uyum gösterir.
2Alanı ile ilgili olarak cihazları tanır, bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri araştırır ve yeni aplikasyonları uygular.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanı ile ilgili olarak anamnez alır, dosya hazırlar ve hasta bilgilerini alır.
2Bilgisayar ve medikal programları kullanır.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanı ile ilgili fizik, biyoloji ve tıp kavramlarını açıklar ve uygular.
2Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimser ve uygular.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularını benimser ve uygular.
2Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlayıp değerlendirir ve olası sorunları tanımlayıp çözümler.
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ve nükleer tıp ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapar ve elde edilen verileri değerlendirir.
2Toplumsal, bilimsel, kültürel değerleri göz önünde bulundurarak çalışma disiplinini benimser.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi tanımlar.
2Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili olarak bilgi, teknolojiye erişim yolları ve araçlarını seçer.
3Hekim ve diğer sağlık çalışanları ile birlikte bir ekip olarak çalışmaya uyum gösterir.
4Alanı ile ilgili olarak cihazları tanır, bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri araştırır ve yeni aplikasyonları uygular.
5Alanı ile ilgili olarak anamnez alır, dosya hazırlar ve hasta bilgilerini alır.
6Bilgisayar ve medikal programları kullanır.
7Alanı ile ilgili fizik, biyoloji ve tıp kavramlarını açıklar ve uygular.
8Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimser ve uygular.
9Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularını benimser ve uygular.
10Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlayıp değerlendirir ve olası sorunları tanımlayıp çözümler.
11Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ve nükleer tıp ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapar ve elde edilen verileri değerlendirir.
12Toplumsal, bilimsel, kültürel değerleri göz önünde bulundurarak çalışma disiplinini benimser.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ ÖNLİSANS , TYYÇ: 5. DÜZEY , EQF-LLL: 5. DÜZEY , QF-EHEA:KISA DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
76-Sosyal Hizmetler
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanında temel düzeyde bilgiye sahiptir. 
  • Ara eleman olarak görev yapacağı sağlık bilimleri alanındaki tıbbi terminolojiyi tanımlar.
  • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili olarak bilgi, teknolojiye erişim yolları ve araçlarını seçer.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Sosyal hizmetler alanında edindiği temel düzeydeki bilgileri kullanır.
  • Sosyal hizmetler alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
  • Çocuk, engelli ve yaşlı gibi özel gereksinim grupları ile ilgili bakım işlevini görür.  
  • Hekim ve diğer sağlık çalışanları ile birlikte bir ekip olarak çalışmaya uyum gösterir.
  • Alanı ile ilgili olarak cihazları tanır, bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri araştırır ve yeni aplikasyonları uygular.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  
  • Alanı ile ilgili olarak anamnez alır, dosya hazırlar ve hasta bilgilerini alır.
  • Bilgisayar ve medikal programları kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
  • Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini belirler.
  • Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.  
  • Alanı ile ilgili fizik, biyoloji ve tıp kavramlarını açıklar ve uygular.
  • Etik ilkeleri ve mesleksel değerleri benimser ve uygular.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  
  • Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularını benimser ve uygular.
  • Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanır, verileri yorumlayıp değerlendirir ve olası sorunları tanımlayıp çözümler.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Alanı ile ilgili olarak toplumsal, bilimsel, kültürel, hukuksal ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bunlara katılır.
  • Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.  
  • Sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ve nükleer tıp ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü çekimleri yapar ve elde edilen verileri değerlendirir.
  • Toplumsal, bilimsel, kültürel değerleri göz önünde bulundurarak çalışma disiplinini benimser.