Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi |
- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
| | - Tıbbi Laboratuvarlarda kullanılan cihazları tanır, bunların bakım ve kontrollerini yapar, cihaz kullanımında ve laboratuvar uygulamalarında kalite prensiplerini benimser.
- Vücudun temeli olan hücre, doku, organ ve hormon yapısını ilişkilendirip fizyolojik, anatomik ve hormonal olarak insan vücudunu tanır.
|
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
| | - Kimyasal analiz laboratuvarlarını tanıyıp, enstrümantal cihazların çalışma prensiplerini uygular ve laboratuvar akreditasyonu ile ilgili dokümanları hazırlarken, bilgisayar becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Adli bilimler laboratuvarlarının çalışma prensiplerini bilerek çeşitli analizleri yürütür.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
| | - Moleküler biyolojik ve genetik teknikleri kavrayarak, bu tekniklerin uygulamasını yapar.ısı
- Parazitleri sınıflandırır ve parazitlerden korunma yollarını ifade eder.ısı
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
| | - Temel mikrobiyoloji, Gıda, su mikrobiyolojisi ve klinik mikrobiyoloji tekniklerini kavrayarak bu laboratuvarlarda gerekli uygulama ve tahlilleri yapar.
- Türk dili ve yabancı dil kurallarına uyarak hastalar ile etkin iletişim kurar.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
| | - İleri mesleki derslerinde biyoloji, kimya, biyokimya, hematoloji ve immunoloji gibi temel bilimleri aktif olarak kullanır.ı
- Laboratuvarda biyogüvenlik ve iş güvenliği konularında donanımlı olup, uygulama alanlarında bildiklerini aktif olarak kullanır.
|
Alana Özgü Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
| | - Hasta psikolojisini iyi bileceğinden, empati yeteneğini geliştirir ve hasta ile çalışanın hukuki hak ve sorumluluklarını, uygun mevzuatı takip ederek, yorumlarktısı
- Ülkesinin tarihini ve kültürel değerlerini kavrayarak, topluma yarar sağlama amacıyla mesleğini uygular.
|