Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri kavrar. | - Okuma
- Uygulama
- Proje Hazırlama
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Proje Sunma
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
2 | Hukukun her dalına ilişkin yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır. |
3 | Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle, hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları tanır ve çözüm üretir. | - Okuma
- Uygulama
- Proje Hazırlama
| - Ara Sınav
- Tez Sunma
- Proje Sunma
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
2 | Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir. |
3 | Bir proje çerçevesinde yeteneklerine ilişkin ve eğitimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Hukuk alanındaki tüm gelişmeleri gerek teori gerekse uygulama düzeyinde takip eder ve değerlendirir.
| - Okuma
- Uygulama
- Proje Hazırlama
| - Ara Sınav
- Tez Sunma
- Proje Sunma
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
2 | Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel görüşleri, edindiği bilgi ve beceriler ışığında eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3 | Özeleştiri yeteneği geliştirerek, yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
|
Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Hukukla ilgili konularda kişi ve kurumlarla karşılıklı bilgi alışverişinde bulunarak konuyla ilgili düşüncelerini ve çözüm önerilerini sunma yeteneğine sahip olur.
| - Okuma
- Uygulama
- Proje Hazırlama
| - Ara Sınav
- Tez Sunma
- Proje Sunma
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
2 | Sorumluluk bilinciyle, mesleki ve toplumsal etkinliklerde katılımcılığını öne çıkararak yer alır, bu etkinlikleri planlar ve uygular.
|
3 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki evrensel gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
| | - Ara Sınav
- Tez Sunma
- Proje Sunma
- Final Sınavı
- Proje Değerlendirme
|
2 | İnsan haklarına dayalı, demokratik, laik ve sosyal bir hukuk düzeninin benimsenmesi için çalışır.
|
3 | İyi bir hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlüğe, adalet duygusuna ve ahlaki değerlere sahiptir.
|