TAKI TASARIMI PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Sanat / Tasarım ilkelerini bilir ve yönetir.
  • Ara Sınav
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanında disiplinlerarası düşünebilme yetisine sahiptir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Sanat / Tasarım sürecini teori ve uygulama boyutlarıyla kavramıştır ve projelerine yansıtır.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Takı Tasarımında malzeme ve güncel teknik süreçlere hakimdir, fikirlerini uygulamaya dönüştürür.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Dijital ortamda mücevher tasarımına ilişkin tüm süreçlere hakimdir.
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Eleştirel bakış açısı kazanır.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Sanat / Tasarım ilkelerini bilir ve yönetir.
2Alanında disiplinlerarası düşünebilme yetisine sahiptir.
3Sanat / Tasarım sürecini teori ve uygulama boyutlarıyla kavramıştır ve projelerine yansıtır.
4Takı Tasarımında malzeme ve güncel teknik süreçlere hakimdir, fikirlerini uygulamaya dönüştürür.
5Dijital ortamda mücevher tasarımına ilişkin tüm süreçlere hakimdir.
6Eleştirel bakış açısı kazanır.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
21-Sanat
TAKI TASARIMI PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
  • İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
  • Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
  • İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
  • İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir.
  • Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
  • Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 
  • Sanat / Tasarım ilkelerini bilir ve yönetir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
  • İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
  • İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
  • Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
  • Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
  • Duyusal algıyı somutlaştırır.  
  • Alanında disiplinlerarası düşünebilme yetisine sahiptir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
  • Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
  • Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
  • Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.  
  • Sanat / Tasarım sürecini teori ve uygulama boyutlarıyla kavramıştır ve projelerine yansıtır.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Kendi çalışmalarını sorgular.
  • Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
  • Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser.  
  • Takı Tasarımında malzeme ve güncel teknik süreçlere hakimdir, fikirlerini uygulamaya dönüştürür.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
  • Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır.
  • Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  
  • Dijital ortamda mücevher tasarımına ilişkin tüm süreçlere hakimdir.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
  • Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
  • Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
  • Estetik farkındalığa sahiptir.  
  • Eleştirel bakış açısı kazanır.