Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi |
- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
| | - Eczanelerde, hazırlanması gerekli ilaçları eczacı gözetiminde hazırlar.
- Hastaya ilaç ve tıbbi ürünlerin sunumunda ve satışında, eczacılara yardımcı olur.
- Alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, örneklendirir ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
|
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri |
- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
| | - Temel farmakoloji konularını mesleğiyle ilişkilendirir.
- Eczacıya ilaç hazırlama ve sunma konusunda destek olur.
- Reçete girişi ve sonlandırması yapar.
|
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
| | - İnsan anatomisi ve fizyolojisi, ve farmakoloji alanlarında temel bilgileri kavrar ve edindiği bilgileri mesleğiyle ilişkilendirir.
- İlaçlara ait temel etkileri ve yan etkileri bilir.
|
Öğrenme Yetkinliği |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
- Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
| | - Hastalara psiko-sosyal yönden bir bütün olarak yaklaşır, meslektaşları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile iyi bir iletişim kurar.
- Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak mesleki ve sosyal sorumluluklarını benimser.
- Çevre koruma, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında aldığı temel bilgi ve becerileri ile çözüm önerileri geliştirir.
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
| | - Temel bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
- Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri analiz eder ve yorumlar
|