ECZANE HİZMETLERİ PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Eczanelerde, hazırlanması gerekli ilaçları eczacı gözetiminde hazırlar.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
2Hastaya ilaç ve tıbbi ürünlerin sunumunda ve satışında, eczacılara yardımcı olur.
3Alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, örneklendirir ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Temel farmakoloji konularını mesleğiyle ilişkilendirir.
2Eczacıya ilaç hazırlama ve sunma konusunda destek olur.
3Reçete girişi ve sonlandırması yapar.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1İnsan anatomisi ve fizyolojisi, ve farmakoloji alanlarında temel bilgileri kavrar ve edindiği bilgileri mesleğiyle ilişkilendirir.
2İlaçlara ait temel etkileri ve yan etkileri bilir.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Hastalara psiko-sosyal yönden bir bütün olarak yaklaşır, meslektaşları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile iyi bir iletişim kurar.
2Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak mesleki ve sosyal sorumluluklarını benimser.
3Çevre koruma, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında aldığı temel bilgi ve becerileri ile çözüm önerileri geliştirir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Temel bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
2Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri analiz eder ve yorumlar
#Program Öğrenme Çıktıları
1Eczanelerde, hazırlanması gerekli ilaçları eczacı gözetiminde hazırlar.
2Hastaya ilaç ve tıbbi ürünlerin sunumunda ve satışında, eczacılara yardımcı olur.
3Alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, örneklendirir ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
4Temel farmakoloji konularını mesleğiyle ilişkilendirir.
5Eczacıya ilaç hazırlama ve sunma konusunda destek olur.
6Reçete girişi ve sonlandırması yapar.
7İnsan anatomisi ve fizyolojisi, ve farmakoloji alanlarında temel bilgileri kavrar ve edindiği bilgileri mesleğiyle ilişkilendirir.
8İlaçlara ait temel etkileri ve yan etkileri bilir.
9Hastalara psiko-sosyal yönden bir bütün olarak yaklaşır, meslektaşları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile iyi bir iletişim kurar.
10Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak mesleki ve sosyal sorumluluklarını benimser.
11Çevre koruma, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında aldığı temel bilgi ve becerileri ile çözüm önerileri geliştirir.
12Temel bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
13Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri analiz eder ve yorumlar
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ ÖNLİSANS , TYYÇ: 5. DÜZEY , EQF-LLL: 5. DÜZEY , QF-EHEA:KISA DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
-TR_ectstemelalan_name_long_
ECZANE HİZMETLERİ PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    • Eczanelerde, hazırlanması gerekli ilaçları eczacı gözetiminde hazırlar.
    • Hastaya ilaç ve tıbbi ürünlerin sunumunda ve satışında, eczacılara yardımcı olur.
    • Alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, örneklendirir ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
    • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
      • Temel farmakoloji konularını mesleğiyle ilişkilendirir.
      • Eczacıya ilaç hazırlama ve sunma konusunda destek olur.
      • Reçete girişi ve sonlandırması yapar.
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
      • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
        • İnsan anatomisi ve fizyolojisi, ve farmakoloji alanlarında temel bilgileri kavrar ve edindiği bilgileri mesleğiyle ilişkilendirir.
        • İlaçlara ait temel etkileri ve yan etkileri bilir.
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
        • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
        • Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
          • Hastalara psiko-sosyal yönden bir bütün olarak yaklaşır, meslektaşları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile iyi bir iletişim kurar.
          • Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak mesleki ve sosyal sorumluluklarını benimser.
          • Çevre koruma, halk sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında aldığı temel bilgi ve becerileri ile çözüm önerileri geliştirir.
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
            • Temel bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
            • Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri analiz eder ve yorumlar