TIP PROGRAMI (İngilizce)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
11.1.1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, tutum, iletişim, etik yaklaşım ve analitik düşünce becerisi ve psikomotor beceriyi sürekli geliştirir ve kullanır.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
21.1.2 Hasta bakımında, dil, din, ırk, millet, cins, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan hiçbir ayrım gözetmeksizin herkese eşit ve doğru sağlık hizmeti sunmayı hedefler. Kendi, hastaları ve çalışanları için, biyolojik, psikolojik, sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel açıdan bütüncül bir yaklaşımı benimser.
31.1.3 Bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi öncelik verir. Sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına gerekli koruyucu sağlık eğitimi verir ve sağlıklılık durumunun sürdürülmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
41.1.4 Sağlık hizmetinin sunulmasında, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerindeki tüm uygulamaları hasta ve çalışan güvenliğini dikkate alarak akılcı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir ve sağlık hizmetlerinde kalite yönetimine önem verir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
11.1.5 Sağlık hizmetinin sunulmasında, sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki faktörleri ve başvuruda bulunan kişilerin bireysel özellik ve davranışlarını da dikkate alır.
22.1.1 Mesleki görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, iyi klinik uygulamalarını dikkate alır, tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası belgeler, yasal mevzuat ve etik kodlara uygun hareket eder.
32.1.2 Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler çerçevesinde hasta haklarına saygılı davranış ve tutum gösterir, hekim-hasta ilişkisinin hukuki ve etik boyutunu ayrıştırabilir ve hastayı bilgilendirme onam süreçlerini yürütür.
42.1.3 Hastasının bütünlüğünü dikkate alarak her hastasına, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar. Kendi performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de dikkate alarak bilimsel ve eleştirel olarak değerlendirir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
12.2.1 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini ekip çalışması anlayışı ile diğer mesleklerle birlikte planlar ve yürütür. Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını geliştirmeye önem verir.
22.2.2 Sağlık sistemini, sağlık politikası ve uygulamalarını izler. Bunların bireysel ve toplumsal sağlık göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
32.3.1 Sağlık mevzuatı alanında, toplum sağlığı yararını dikkate alarak önerilerde bulunur.
42.3.2 Sağlık ekibi içinde, liderlik yapar ve yönetici olduğu kurumunda, kaynakları maliyet-etkin kullanarak, sağlık hizmetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
12.4.1 Sağlık ekibinin görev ve sorumluluklarını dikkate alarak bir ekip üyesi olarak davranır, diğer meslektaşları ve diğer meslek grupları ile birlikte uyumlu ve etkin çalışır.
22.5.1 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanı, diğer meslek grupları ve özel yaklaşım gerektiren birey ve gruplarla etkili iletişim kurar.
32.5.2 Tüm hasta bakımı süreçlerinde hasta merkezli yaklaşımı benimseyerek, hastanın görüşlerini alır ve karar verme mekanizmalarına ortak eder.
42.5.3 Hastalarla öykü alma, fizik muayene ve tedavi süreçlerinde etik açıdan sağlıklı bir iletişim kurar ve hastayı merkeze koymaya gayret eder. Otonomi, çıkar çatışmaları, dürüstlük, gizlilik, gerçeği söyleme, mahremiyet ve empati geliştirme gibi konularda etik çerçevede iyi bir iletişim-etkileşim kurar.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
12.5.4 Hasta ve yakınlarıyla etkili iletişim kurar, onları bilgilendirir ve eğitim verir. Kötü haber verme, yaşamın başı, yaşamın sonu, özel gereksinimi olan çocuklar gibi iletişim sürecindeki güçlüklerle ilgili ikilemleri psikososyal ve etik açıdan yönetir.
23.1.1 Toplum yararına kullanmak üzere, bir bilimsel araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir ve kullanır.
33.1.2 Mesleki kaynakları sürekli izler, değerlendirir ve hizmet sunumunda kullanır.
43.1.3 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve etik yaklaşımı bilir ve uygular. Klinik uygulamalarda kanıta dayalı bilgi, değerler ile uygulamada tecrübeyi ayrıştırabilir.
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
13.1.4 Mesleğinin farklı alanlarında bilişim teknolojilerini kullanır.
23.2.1 Mesleki gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, tıbbi yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını izler ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.
#Program Öğrenme Çıktıları
11.1.1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, tutum, iletişim, etik yaklaşım ve analitik düşünce becerisi ve psikomotor beceriyi sürekli geliştirir ve kullanır.
21.1.2 Hasta bakımında, dil, din, ırk, millet, cins, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan hiçbir ayrım gözetmeksizin herkese eşit ve doğru sağlık hizmeti sunmayı hedefler. Kendi, hastaları ve çalışanları için, biyolojik, psikolojik, sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel açıdan bütüncül bir yaklaşımı benimser.
31.1.3 Bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi öncelik verir. Sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına gerekli koruyucu sağlık eğitimi verir ve sağlıklılık durumunun sürdürülmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
41.1.4 Sağlık hizmetinin sunulmasında, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerindeki tüm uygulamaları hasta ve çalışan güvenliğini dikkate alarak akılcı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir ve sağlık hizmetlerinde kalite yönetimine önem verir.
51.1.5 Sağlık hizmetinin sunulmasında, sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki faktörleri ve başvuruda bulunan kişilerin bireysel özellik ve davranışlarını da dikkate alır.
62.1.1 Mesleki görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, iyi klinik uygulamalarını dikkate alır, tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası belgeler, yasal mevzuat ve etik kodlara uygun hareket eder.
72.1.2 Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler çerçevesinde hasta haklarına saygılı davranış ve tutum gösterir, hekim-hasta ilişkisinin hukuki ve etik boyutunu ayrıştırabilir ve hastayı bilgilendirme onam süreçlerini yürütür.
82.1.3 Hastasının bütünlüğünü dikkate alarak her hastasına, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar. Kendi performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de dikkate alarak bilimsel ve eleştirel olarak değerlendirir.
92.2.1 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini ekip çalışması anlayışı ile diğer mesleklerle birlikte planlar ve yürütür. Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını geliştirmeye önem verir.
102.2.2 Sağlık sistemini, sağlık politikası ve uygulamalarını izler. Bunların bireysel ve toplumsal sağlık göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
112.3.1 Sağlık mevzuatı alanında, toplum sağlığı yararını dikkate alarak önerilerde bulunur.
122.3.2 Sağlık ekibi içinde, liderlik yapar ve yönetici olduğu kurumunda, kaynakları maliyet-etkin kullanarak, sağlık hizmetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.
132.4.1 Sağlık ekibinin görev ve sorumluluklarını dikkate alarak bir ekip üyesi olarak davranır, diğer meslektaşları ve diğer meslek grupları ile birlikte uyumlu ve etkin çalışır.
142.5.1 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanı, diğer meslek grupları ve özel yaklaşım gerektiren birey ve gruplarla etkili iletişim kurar.
152.5.2 Tüm hasta bakımı süreçlerinde hasta merkezli yaklaşımı benimseyerek, hastanın görüşlerini alır ve karar verme mekanizmalarına ortak eder.
162.5.3 Hastalarla öykü alma, fizik muayene ve tedavi süreçlerinde etik açıdan sağlıklı bir iletişim kurar ve hastayı merkeze koymaya gayret eder. Otonomi, çıkar çatışmaları, dürüstlük, gizlilik, gerçeği söyleme, mahremiyet ve empati geliştirme gibi konularda etik çerçevede iyi bir iletişim-etkileşim kurar.
172.5.4 Hasta ve yakınlarıyla etkili iletişim kurar, onları bilgilendirir ve eğitim verir. Kötü haber verme, yaşamın başı, yaşamın sonu, özel gereksinimi olan çocuklar gibi iletişim sürecindeki güçlüklerle ilgili ikilemleri psikososyal ve etik açıdan yönetir.
183.1.1 Toplum yararına kullanmak üzere, bir bilimsel araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir ve kullanır.
193.1.2 Mesleki kaynakları sürekli izler, değerlendirir ve hizmet sunumunda kullanır.
203.1.3 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve etik yaklaşımı bilir ve uygular. Klinik uygulamalarda kanıta dayalı bilgi, değerler ile uygulamada tecrübeyi ayrıştırabilir.
213.1.4 Mesleğinin farklı alanlarında bilişim teknolojilerini kullanır.
223.2.1 Mesleki gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, tıbbi yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını izler ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
72-Sağlık
TIP PROGRAMI (İngilizce)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
  • Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. 
  • 1.1.1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, tutum, iletişim, etik yaklaşım ve analitik düşünce becerisi ve psikomotor beceriyi sürekli geliştirir ve kullanır.
  • 1.1.2 Hasta bakımında, dil, din, ırk, millet, cins, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan hiçbir ayrım gözetmeksizin herkese eşit ve doğru sağlık hizmeti sunmayı hedefler. Kendi, hastaları ve çalışanları için, biyolojik, psikolojik, sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel açıdan bütüncül bir yaklaşımı benimser.
  • 1.1.3 Bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi öncelik verir. Sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına gerekli koruyucu sağlık eğitimi verir ve sağlıklılık durumunun sürdürülmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
  • 1.1.4 Sağlık hizmetinin sunulmasında, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerindeki tüm uygulamaları hasta ve çalışan güvenliğini dikkate alarak akılcı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir ve sağlık hizmetlerinde kalite yönetimine önem verir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Lisans düzeyinde alana özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve olgusal bilgileri kullanır.
  • Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.  
  • Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.  
  • 1.1.5 Sağlık hizmetinin sunulmasında, sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki faktörleri ve başvuruda bulunan kişilerin bireysel özellik ve davranışlarını da dikkate alır.
  • 2.1.1 Mesleki görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, iyi klinik uygulamalarını dikkate alır, tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası belgeler, yasal mevzuat ve etik kodlara uygun hareket eder.
  • 2.1.2 Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler çerçevesinde hasta haklarına saygılı davranış ve tutum gösterir, hekim-hasta ilişkisinin hukuki ve etik boyutunu ayrıştırabilir ve hastayı bilgilendirme onam süreçlerini yürütür.
  • 2.1.3 Hastasının bütünlüğünü dikkate alarak her hastasına, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar. Kendi performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de dikkate alarak bilimsel ve eleştirel olarak değerlendirir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
  • Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.  
  • 2.2.1 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini ekip çalışması anlayışı ile diğer mesleklerle birlikte planlar ve yürütür. Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını geliştirmeye önem verir.
  • 2.2.2 Sağlık sistemini, sağlık politikası ve uygulamalarını izler. Bunların bireysel ve toplumsal sağlık göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
  • 2.3.1 Sağlık mevzuatı alanında, toplum sağlığı yararını dikkate alarak önerilerde bulunur.
  • 2.3.2 Sağlık ekibi içinde, liderlik yapar ve yönetici olduğu kurumunda, kaynakları maliyet-etkin kullanarak, sağlık hizmetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.  
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
  • Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.  
  • 2.4.1 Sağlık ekibinin görev ve sorumluluklarını dikkate alarak bir ekip üyesi olarak davranır, diğer meslektaşları ve diğer meslek grupları ile birlikte uyumlu ve etkin çalışır.
  • 2.5.1 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanı, diğer meslek grupları ve özel yaklaşım gerektiren birey ve gruplarla etkili iletişim kurar.
  • 2.5.2 Tüm hasta bakımı süreçlerinde hasta merkezli yaklaşımı benimseyerek, hastanın görüşlerini alır ve karar verme mekanizmalarına ortak eder.
  • 2.5.3 Hastalarla öykü alma, fizik muayene ve tedavi süreçlerinde etik açıdan sağlıklı bir iletişim kurar ve hastayı merkeze koymaya gayret eder. Otonomi, çıkar çatışmaları, dürüstlük, gizlilik, gerçeği söyleme, mahremiyet ve empati geliştirme gibi konularda etik çerçevede iyi bir iletişim-etkileşim kurar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
  • Sözel ve yazılı olarak kendini etkin ifade eder.  
  • Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
  • Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.  
  • 2.5.4 Hasta ve yakınlarıyla etkili iletişim kurar, onları bilgilendirir ve eğitim verir. Kötü haber verme, yaşamın başı, yaşamın sonu, özel gereksinimi olan çocuklar gibi iletişim sürecindeki güçlüklerle ilgili ikilemleri psikososyal ve etik açıdan yönetir.
  • 3.1.1 Toplum yararına kullanmak üzere, bir bilimsel araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir ve kullanır.
  • 3.1.2 Mesleki kaynakları sürekli izler, değerlendirir ve hizmet sunumunda kullanır.
  • 3.1.3 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve etik yaklaşımı bilir ve uygular. Klinik uygulamalarda kanıta dayalı bilgi, değerler ile uygulamada tecrübeyi ayrıştırabilir.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
  • Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
  • Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
  • Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
  • Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
  • Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
  • Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
  • Sağlık personeline ilişkin uygulama eğitimine katılabilme yeteneğine ve bu personelle çalışma deneyimine sahiptir.
  • Programın özüne ve amacına uygun olarak planlanmış, kendi alanında nitelikli yetkililer tarafından denetlenen yerlerde klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahiptir.
  • Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
  • Amaca uygun program, planlama, yürütme ve değerlendirmede uluslar arası standartlarda mesleki otonomisini kullanır, klinik uygulamalar yapacak yeterli deneyime sahiptir.  
  • 3.1.4 Mesleğinin farklı alanlarında bilişim teknolojilerini kullanır.
  • 3.2.1 Mesleki gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, tıbbi yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını izler ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.