GRAFİK TASARIM PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1İletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek.
  • Düz Anlatım
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Proje Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Taslakları uygulayabileceği teknik alt yapıya sahip olmak, tasarım için gerekli bilgisayar programlarını kullanabilmek.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Takım çalışmasını özümseyerek, uyumlu, üretken ve disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak.
  • Düz Anlatım
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Proje Sunma
  • Rapor Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Duygu ve düşüncelerini tipografi, illüstrasyon, fotoğraf v.b. yöntemlerle estetik olarak ifade edebilmek.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalmak; sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri koruyabilmek.
  • Düz Anlatım
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Mesleki Faaliyet
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Proje Sunma
  • Rapor Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Öğrenme isteğini yaşam boyu taşımak; öğrendiklerini topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahip olmak.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Farklı kişi ve guruplarla iletişim becerisini kullanarak uyumlu çalışabilmek.
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Tekniz Gezi
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Proje Sunma
  • Rapor Sunma
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Dünya ve ülke sorunlarına karşı duyarlı olmak.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
  • Okuma
  • Sözlü Değerlendirme
#Program Öğrenme Çıktıları
1İletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek.
2Taslakları uygulayabileceği teknik alt yapıya sahip olmak, tasarım için gerekli bilgisayar programlarını kullanabilmek.
3Takım çalışmasını özümseyerek, uyumlu, üretken ve disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak.
4Duygu ve düşüncelerini tipografi, illüstrasyon, fotoğraf v.b. yöntemlerle estetik olarak ifade edebilmek.
5Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalmak; sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri koruyabilmek.
6Öğrenme isteğini yaşam boyu taşımak; öğrendiklerini topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahip olmak.
7Farklı kişi ve guruplarla iletişim becerisini kullanarak uyumlu çalışabilmek.
8Dünya ve ülke sorunlarına karşı duyarlı olmak.
9Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
GRAFİK TASARIM PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    • İletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek.
    • Taslakları uygulayabileceği teknik alt yapıya sahip olmak, tasarım için gerekli bilgisayar programlarını kullanabilmek.
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
      • Takım çalışmasını özümseyerek, uyumlu, üretken ve disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak.
      • Duygu ve düşüncelerini tipografi, illüstrasyon, fotoğraf v.b. yöntemlerle estetik olarak ifade edebilmek.
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
      • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
        • Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalmak; sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri koruyabilmek.
        • Öğrenme isteğini yaşam boyu taşımak; öğrendiklerini topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahip olmak.
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
        • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
        • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
          • Farklı kişi ve guruplarla iletişim becerisini kullanarak uyumlu çalışabilmek.
          • Dünya ve ülke sorunlarına karşı duyarlı olmak.
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
          • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
            • Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak.