Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Sosyal hizmet alanına ait temel ve güncel kuram ve kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar. | - Ders
- Ödev
- Okuma
- Uygulama
- Alan Çalışması
- Proje Hazırlama
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
|
2 | Sosyal çalışmacı olarak sosyal hizmet alanındaki rol ve fonksiyonlarını açıklar. |
3 | İçinde yaşadığı toplumu ve toplumsal sorunları yorumlar, sorunları analiz eder ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına politikalar geliştirir. |
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Farklılıklara saygı duyar, sosyal hizmet uygulamalarında farklı kişi ve grupların ihtiyaçlarını göz önünde tutar. | | |
2 | Hem kişisel hem de profesyonel hayatta dezavantajlı gruplar lehine karar verir ve sonuçlar çıkarır; insan hakları ve sosyal adalet ilkelerini savunur; meslek etiğine uygun davranır, sosyal sorumluluk ve aktif yurttaşlık bilincini azami seviyeye çıkarır. |
3 | Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler. |
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır. | | |
2 | Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar. |
3 | Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır. |
Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir. | | |
2 | Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir. |
3 | Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar. | | |
2 | Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer. |