SOSYAL HİZMET PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Sosyal hizmet alanına ait temel ve güncel kuram ve kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2 Sosyal çalışmacı olarak sosyal hizmet alanındaki rol ve fonksiyonlarını açıklar.
3 İçinde yaşadığı toplumu ve toplumsal sorunları yorumlar, sorunları analiz eder ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına politikalar geliştirir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Farklılıklara saygı duyar, sosyal hizmet uygulamalarında farklı kişi ve grupların ihtiyaçlarını göz önünde tutar.
2 Hem kişisel hem de profesyonel hayatta dezavantajlı gruplar lehine karar verir ve sonuçlar çıkarır; insan hakları ve sosyal adalet ilkelerini savunur; meslek etiğine uygun davranır, sosyal sorumluluk ve aktif yurttaşlık bilincini azami seviyeye çıkarır.
3 Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
2 Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
3 Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
2 Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
3 Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
2 Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
#Program Öğrenme Çıktıları
1 Sosyal hizmet alanına ait temel ve güncel kuram ve kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar.
2 Sosyal çalışmacı olarak sosyal hizmet alanındaki rol ve fonksiyonlarını açıklar.
3 İçinde yaşadığı toplumu ve toplumsal sorunları yorumlar, sorunları analiz eder ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına politikalar geliştirir.
4 Farklılıklara saygı duyar, sosyal hizmet uygulamalarında farklı kişi ve grupların ihtiyaçlarını göz önünde tutar.
5 Hem kişisel hem de profesyonel hayatta dezavantajlı gruplar lehine karar verir ve sonuçlar çıkarır; insan hakları ve sosyal adalet ilkelerini savunur; meslek etiğine uygun davranır, sosyal sorumluluk ve aktif yurttaşlık bilincini azami seviyeye çıkarır.
6 Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
7 Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
8 Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
9 Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
10 Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
11 Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
12 Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
13 Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
14 Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
SOSYAL HİZMET PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    • Sosyal hizmet alanına ait temel ve güncel kuram ve kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar.
    • Sosyal çalışmacı olarak sosyal hizmet alanındaki rol ve fonksiyonlarını açıklar.
    • İçinde yaşadığı toplumu ve toplumsal sorunları yorumlar, sorunları analiz eder ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına politikalar geliştirir.
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
      • Farklılıklara saygı duyar, sosyal hizmet uygulamalarında farklı kişi ve grupların ihtiyaçlarını göz önünde tutar.
      • Hem kişisel hem de profesyonel hayatta dezavantajlı gruplar lehine karar verir ve sonuçlar çıkarır; insan hakları ve sosyal adalet ilkelerini savunur; meslek etiğine uygun davranır, sosyal sorumluluk ve aktif yurttaşlık bilincini azami seviyeye çıkarır.
      • Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
      • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
        • Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
        • Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
        • Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
        • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
        • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
          • Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
          • Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
          • Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
          • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
            • Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
            • Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.