ULUSLARARASI İLİŞKİLER PROGRAMI (İngilizce)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Uluslararası ilişkiler kuramları, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası örgütler, dış politika, Avrupa çalışmaları, uluslararası güvenlik ve barış çalışmaları gibi uluslararası ilişkilerin çalışma alanlarındaki teori, kavram ve olguları algılar ve bunlardan faydalanır.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tekniz Gezi
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Akran Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Uluslararası ilişkiler teorilerini kullanarak güncel yerel, bölgesel ve küresel olayları inceler.
3Niceliksel ve niteliksel analiz yaparak, uluslararası ilişkilerin güncel ve tarihsel meseleleri hakkında çıkarımlar yapar.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Devlet, siyasi süreçler, siyasal sistemler ve uluslararası aktörler arasındaki ilişkiler konularını kapsamlı şekilde analiz eder.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tekniz Gezi
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Akran Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Kamu ve özel kuruluşlarla sivil toplum örgütlerinde yetkin ve sorumlu bir şekilde yer alır, onları yönetir ve çalışma süreçlerini etkin bir şekilde yönlendirir.
3Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tekniz Gezi
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Akran Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
3Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tekniz Gezi
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Akran Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
3Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır,bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
  • Ders
  • Ödev
  • Staj
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tekniz Gezi
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Mesleki Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Proje Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Akran Değerlendirmesi
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Uluslararası ilişkiler kuramları, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası örgütler, dış politika, Avrupa çalışmaları, uluslararası güvenlik ve barış çalışmaları gibi uluslararası ilişkilerin çalışma alanlarındaki teori, kavram ve olguları algılar ve bunlardan faydalanır.
2Uluslararası ilişkiler teorilerini kullanarak güncel yerel, bölgesel ve küresel olayları inceler.
3Niceliksel ve niteliksel analiz yaparak, uluslararası ilişkilerin güncel ve tarihsel meseleleri hakkında çıkarımlar yapar.
4Devlet, siyasi süreçler, siyasal sistemler ve uluslararası aktörler arasındaki ilişkiler konularını kapsamlı şekilde analiz eder.
5Kamu ve özel kuruluşlarla sivil toplum örgütlerinde yetkin ve sorumlu bir şekilde yer alır, onları yönetir ve çalışma süreçlerini etkin bir şekilde yönlendirir.
6Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
7Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
8Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
9Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
10Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
11Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
12Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
13Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır,bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
14Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
31-Sosyal ve Davranış Bilimleri
ULUSLARARASI İLİŞKİLER PROGRAMI (İngilizce)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
  • Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
  • Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir.
  • İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
  • Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
  • Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir
  • İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. 
  • Uluslararası ilişkiler kuramları, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası örgütler, dış politika, Avrupa çalışmaları, uluslararası güvenlik ve barış çalışmaları gibi uluslararası ilişkilerin çalışma alanlarındaki teori, kavram ve olguları algılar ve bunlardan faydalanır.
  • Uluslararası ilişkiler teorilerini kullanarak güncel yerel, bölgesel ve küresel olayları inceler.
  • Niceliksel ve niteliksel analiz yaparak, uluslararası ilişkilerin güncel ve tarihsel meseleleri hakkında çıkarımlar yapar.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
  • Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
  • Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.
  • Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
  • Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.  
  • Devlet, siyasi süreçler, siyasal sistemler ve uluslararası aktörler arasındaki ilişkiler konularını kapsamlı şekilde analiz eder.
  • Kamu ve özel kuruluşlarla sivil toplum örgütlerinde yetkin ve sorumlu bir şekilde yer alır, onları yönetir ve çalışma süreçlerini etkin bir şekilde yönlendirir.
  • Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
  • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
  • Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir.
  • Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
  • Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
  • Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir.
  • Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.  
  • Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
  • Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
  • Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
  • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
  • Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.
  • Neyi nasıl öğreneceğini bilir.
  • Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.
  • Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir.
  • Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
  • Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
  • Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.  
  • Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
  • Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
  • Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
  • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
  • İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
  • Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır.
  • Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.  
  • Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır,bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
  • Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.