Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Uluslararası ilişkiler kuramları, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası örgütler, dış politika, Avrupa çalışmaları, uluslararası güvenlik ve barış çalışmaları gibi uluslararası ilişkilerin çalışma alanlarındaki teori, kavram ve olguları algılar ve bunlardan faydalanır. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Tekniz Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Sunma
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
2 | Uluslararası ilişkiler teorilerini kullanarak güncel yerel, bölgesel ve küresel olayları inceler. |
3 | Niceliksel ve niteliksel analiz yaparak, uluslararası ilişkilerin güncel ve tarihsel meseleleri hakkında çıkarımlar yapar. |
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Devlet, siyasi süreçler, siyasal sistemler ve uluslararası aktörler arasındaki ilişkiler konularını kapsamlı şekilde analiz eder. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Tekniz Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Sunma
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
2 | Kamu ve özel kuruluşlarla sivil toplum örgütlerinde yetkin ve sorumlu bir şekilde yer alır, onları yönetir ve çalışma süreçlerini etkin bir şekilde yönlendirir. |
3 | Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler. |
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Tekniz Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Sunma
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
2 | Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar. |
3 | Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır. |
Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Tekniz Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Sunma
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
2 | Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir. |
3 | Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır,bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar. | - Ders
- Ödev
- Staj
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Laboratuar
- Rapor Yazma
- Tekniz Gezi
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Arazi Çalışması
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Tez Sunma
- Kısa Sınav
- Belge Sunma
- Proje Sunma
- Rapor Sunma
- Staj Sınavı
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Akran Değerlendirmesi
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
2 | Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer. |