Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 1 |
1 | Uluslararası ilişkiler kuramları, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası örgütler, dış politika, Avrupa çalışmaları, uluslararası güvenlik ve barış çalışmaları gibi uluslararası ilişkilerin çalışma alanlarındaki teori, kavram ve olguları algılar ve bunlardan faydalanır | | | |
2 | Uluslararası ilişkiler teorilerini kullanarak güncel yerel, bölgesel ve küresel olayları inceler. | | | |
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 1 |
1 | Niceliksel ve niteliksel analiz yaparak, uluslararası ilişkilerin güncel ve tarihsel meseleleri hakkında çıkarımlar yapar. | | | |
2 | Devlet, siyasi süreçler, siyasal sistemler ve uluslararası aktörler arasındaki ilişkiler konularını kapsamlı şekilde analiz eder. | | | |
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 1 |
1 | Kamu ve özel kuruluşlarla sivil toplum örgütlerinde yetkin ve sorumlu bir şekilde yer alır, onları yönetir ve çalışma süreçlerini etkin bir şekilde yönlendirir | | | |
2 | Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler. | | | |
Öğrenme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 1 |
1 | Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır. | | | |
2 | Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar. | | | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 1 |
1 | Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır. | | | |
2 | Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir. | | | |
Alana Özgü Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 1 |
1 | Yalnız kendi disiplininden değil, diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinlerarası bir yaklaşımla geliştirir. | | | |
2 | Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir | | | |
İlişki Yüzdesi | | | |
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek |