Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Amaç | Hedef | % |
---|
|
1 | Mesleki yükümlülüklerini kavrar, çalışma ortamı ve koşullarında sorumluluk alma disiplinini benimser. | | | |
2 | Optisyenlik alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar ve örneklendirir. | | | |
3 | Optisyenlik laboratuvarında kullanılacak makine ve malzemeleri sınıflandırabilir, uygulayabilir. | | | |
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Amaç | Hedef | % |
---|
|
1 | Alanı ile ilgili terminolojiyi, fizik, biyoloji ve tıp kavramlarını kavrar ve çalışma ortamında değerlendirir. | | | |
2 | Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularını benimser ve uygular. | | | |
3 | Temel bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini, Genel ve mesleki yazılım programlarını, hastane otomasyon sistemlerini kullanır. | | | |
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
---|
|
1 | Türkçe ve yabancı dil bilgisini kavrar, ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki gelişmeleri değerlendirir ve karşılaştırır. | | | |
2 | Kalite, iş etiği ve sosyal sorumluluk, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, sosyal haklar ve sosyal adalet bilincini kazanır ve görev aldığı yerlerde uygular. | | | |
3 | Numaralı gözlük camlarını ve kontak lenslerin diyoptrisini ölçer ve bunların montajı için gerekli ayarları yapar. | | | |
Öğrenme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
---|
|
1 | Göz, Göz Anatomisi, Göz Fizyolojisi, Göz Hastalıkları, Görme Sağlığı alanlarında temel bilgileri kavrar ve alanı ile ilişkilendirir. | | | |
2 | Optisyenlik laboratuvarında bulunan cihazlarla ilgili beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları analiz eder, uygun yöntemleri seçerek çözer ve yorumlar. | | | |
3 | Camları sınıflandırır üretim aşamalarını kavrar ve açıklar. | | | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
---|
|
1 | Çalıştığı alanda, bir araştırma planlar, veri toplar, analiz eder, raporlar | | | |
2 | Temel görme cihazlarını reçeteye göre sınıflandırır, satışı ve hazırlanmasında kullanıcıya adaptasyonunu için gerekli olan desteği sağlar. | | | |
3 | | | | |
İlişki Yüzdesi | | | |
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek |