İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
1Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
2İç mimarlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, çözümleyebilme, gerektiğinde kendi çalışmalarını sorgulayabilme yetkinliği kazanır.
3İç mimarlık alanındaki yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir. Meslek etiği ve sorumluluklarını kavrar.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
1Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirerek proje konseptini oluşturur.
2İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim ve uygulama konularına dair teknik beceri kazanır.
3Sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
1Sanat ve tasarım konusunda tüm değerlerin farkındadır, sanat ve mimarlık tarihi alanında bilgi ve farklı bakış açılarını tanır.
2Tasarım alanının gerektirdiği bilgisayar programı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanarak proje sunumu hazırlar.
3Tasarladığı mekan ve donatım elemanlarını gerçekleştirmek için gerekli detayları çözümleyebilme becerisi kazanır.
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
1İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
2Araştırma yapma, sanatsal eleştiride bulunma ve tasarım yapma eylemlerini gerçekleştirmek için izlenecek yol ve teknikleri ifade edecek.
3Kendi alanında ya da çok disiplinli alanlarda tek başına / takım halinde uyumlu ve etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme ve yürütebilme yetkinliği kazanır.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
1Yapı, strüktür ve konstrüksiyon kavramlarını kullanır ve seçilen malzemelerin mevcut yapı elemanlarıyla ilişkilerini kurarak iç mekan projelerini çözümler.
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef
1Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
2İç mimarlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, çözümleyebilme, gerektiğinde kendi çalışmalarını sorgulayabilme yetkinliği kazanır.
3İç mimarlık alanındaki yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir. Meslek etiği ve sorumluluklarını kavrar.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef
1Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirerek proje konseptini oluşturur.
2İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim ve uygulama konularına dair teknik beceri kazanır.
3Sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef
1Sanat ve tasarım konusunda tüm değerlerin farkındadır, sanat ve mimarlık tarihi alanında bilgi ve farklı bakış açılarını tanır.
2Tasarım alanının gerektirdiği bilgisayar programı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanarak proje sunumu hazırlar.
3Tasarladığı mekan ve donatım elemanlarını gerçekleştirmek için gerekli detayları çözümleyebilme becerisi kazanır.
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef
1İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
2Araştırma yapma, sanatsal eleştiride bulunma ve tasarım yapma eylemlerini gerçekleştirmek için izlenecek yol ve teknikleri ifade edecek.
3Kendi alanında ya da çok disiplinli alanlarda tek başına / takım halinde uyumlu ve etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme ve yürütebilme yetkinliği kazanır.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef
1Yapı, strüktür ve konstrüksiyon kavramlarını kullanır ve seçilen malzemelerin mevcut yapı elemanlarıyla ilişkilerini kurarak iç mekan projelerini çözümler.
*Katkı Düzeyi
0-Yok
1-Çok Az
2-Az
3-Orta
4-Yüksek
5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
1Tasarım ve planlama alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. Farklı mekan kurgularına bağlı, tasarım ve planlama konularında potansiyel sorunları belirleyebilme ve bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme yeteneğine sahiptir.
2İç mimarlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, çözümleyebilme, gerektiğinde kendi çalışmalarını sorgulayabilme yetkinliği kazanır.
3İç mimarlık alanındaki yasa, yönetmelik ve standartlar konusunda bilgiye sahiptir. Meslek etiği ve sorumluluklarını kavrar.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
1Soyut ve somut kavramları kullanarak farklı mekan kurgularına bağlı yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün çözüm arayışları geliştirerek proje konseptini oluşturur.
2İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımından uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim ve uygulama konularına dair teknik beceri kazanır.
3Sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, bilinçli karar verebilme yeteneğine sahiptir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
1Sanat ve tasarım konusunda tüm değerlerin farkındadır, sanat ve mimarlık tarihi alanında bilgi ve farklı bakış açılarını tanır.
2Tasarım alanının gerektirdiği bilgisayar programı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanarak proje sunumu hazırlar.
3Tasarladığı mekan ve donatım elemanlarını gerçekleştirmek için gerekli detayları çözümleyebilme becerisi kazanır.
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
1İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürülebilirlik ilke ve standartlarını benimseyen çok boyutlu bakış açısına sahiptir.
2Araştırma yapma, sanatsal eleştiride bulunma ve tasarım yapma eylemlerini gerçekleştirmek için izlenecek yol ve teknikleri ifade edecek.
3Kendi alanında ya da çok disiplinli alanlarda tek başına / takım halinde uyumlu ve etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme ve yürütebilme yetkinliği kazanır.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
1Yapı, strüktür ve konstrüksiyon kavramlarını kullanır ve seçilen malzemelerin mevcut yapı elemanlarıyla ilişkilerini kurarak iç mekan projelerini çözümler.
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, X-Var