SOSYAL HİZMET PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
11
1 Sosyal hizmet alanına ait temel ve güncel kuram ve kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar.
2 Sosyal çalışmacı olarak sosyal hizmet alanındaki rol ve fonksiyonlarını açıklar.
3 İçinde yaşadığı toplumu ve toplumsal sorunları yorumlar, sorunları analiz eder ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına politikalar geliştirir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
11
1 Farklılıklara saygı duyar, sosyal hizmet uygulamalarında farklı kişi ve grupların ihtiyaçlarını göz önünde tutar.
2 Hem kişisel hem de profesyonel hayatta dezavantajlı gruplar lehine karar verir ve sonuçlar çıkarır; insan hakları ve sosyal adalet ilkelerini savunur; meslek etiğine uygun davranır, sosyal sorumluluk ve aktif yurttaşlık bilincini azami seviyeye çıkarır.
3 Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
11
1 Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
2 Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
3 Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
11
1 Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
2 Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
3 Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
11
1 Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
2 Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef
11
1 Sosyal hizmet alanına ait temel ve güncel kuram ve kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar.
2 Sosyal çalışmacı olarak sosyal hizmet alanındaki rol ve fonksiyonlarını açıklar.
3 İçinde yaşadığı toplumu ve toplumsal sorunları yorumlar, sorunları analiz eder ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına politikalar geliştirir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef
11
1 Farklılıklara saygı duyar, sosyal hizmet uygulamalarında farklı kişi ve grupların ihtiyaçlarını göz önünde tutar.
2 Hem kişisel hem de profesyonel hayatta dezavantajlı gruplar lehine karar verir ve sonuçlar çıkarır; insan hakları ve sosyal adalet ilkelerini savunur; meslek etiğine uygun davranır, sosyal sorumluluk ve aktif yurttaşlık bilincini azami seviyeye çıkarır.
3 Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef
11
1 Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.
2 Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar.
3 Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır.
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef
11
1 Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir.
2 Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir.
3 Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef
11
1 Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.
2 Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.
*Katkı Düzeyi
0-Yok
1-Çok Az
2-Az
3-Orta
4-Yüksek
5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
11
1 Sosyal hizmet alanına ait temel ve güncel kuram ve kavramları tanımlar, sınıflandırır ve yorumlar.OO
2 Sosyal çalışmacı olarak sosyal hizmet alanındaki rol ve fonksiyonlarını açıklar. OO
3 İçinde yaşadığı toplumu ve toplumsal sorunları yorumlar, sorunları analiz eder ve sosyal refah hizmetleri bilgisini kullanarak müracaatçılar yararına politikalar geliştirir.OO
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
11
1 Farklılıklara saygı duyar, sosyal hizmet uygulamalarında farklı kişi ve grupların ihtiyaçlarını göz önünde tutar. OO
2 Hem kişisel hem de profesyonel hayatta dezavantajlı gruplar lehine karar verir ve sonuçlar çıkarır; insan hakları ve sosyal adalet ilkelerini savunur; meslek etiğine uygun davranır, sosyal sorumluluk ve aktif yurttaşlık bilincini azami seviyeye çıkarır. OO
3 Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler. OO
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
11
1 Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır.OO
2 Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar. OO
3 Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır. OO
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
11
1 Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir. OO
2 Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir. OO
3 Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir. OO
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
11
1 Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır, bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar.OO
2 Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer.OO
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, X-Var