Altınbaş Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı 2017 yılında kurulmuştur. Bu program kurulduğu yıldan itibaren öğrenci almaya başlamıştır. Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı şu an 3 öğretim görevlisinden oluşan eğitmen kadrosu ile öğretim ve akademik çalışmalarını sürdürmektedir.
Önlisans derecesi. (Derece 5)
Derece 5.
Tanımsız
Yüksek Öğretim Kurumu’nun düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de ön lisans ve lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan iki aşamalı (YGS ve LYS) sınav sonuçlarına göre yapılır. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) adayların seçme sınavında aldıkları puanlarına ve Lise puanlarının katkılarına göre öğrencileri seçtikleri bölümlere yerleştirir.
Önceki formal öğrenmenin tanınması ulusal düzeyde Yüksek Öğrenim Kurumu’nun çerçeve yönetmeliklerine ve Altınbaş Üniversitesi’ nin ilgili yönetmeliklerine göre yapılır. Kurum içi yatay geçişler ilgili yönetim kurulu tarafından belirlenen kontenjanlar dâhilinde yapılır.
Program Yeterliliği BİLGİ Kuramsal, Olgusal Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. Büro hizmetleri hakkında bilgi sahibidir. BECERİLER Bilişsel, Uygulamalı Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. Organizasyon ve yönetme yetisi gelişir. Büro hizmetlerini planlayarak gerçekleştirir. Arşivleme ve raporlama sistemini gerçekleştirir. Ofis programlarını hızlı ve işlevsel kullanır. YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hukuk ve sekretarya ile ilgili bir konuda bireysel olarak veya takım içinde etkin çalışma yapabilme ve sorumluluk alma yetkinliğine sahiptir. Öğrenme Yetkinliği Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Raporlama ve diğer işlerde yeterli bilgi iletişim teknolojilerini kullanır. İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hukuk ve sekretarya ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgileri kullanarak, düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. Alana Özgü Yetkinlik Hukukun üstünlüğü ve evrenselliği, adalet, eşitlik, insan hakları, yurttaşlık ve sekretarya konularında yeterli bilince sahip olur.
İş imkânları çok geniş olan Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı mezunları hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Mezunlar bu alanda çalışabilmek üzere gerekli temel ve teknik bilgiler ile donatılmış olarak yetiştirilirler. Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programının amacı, hukuk sektöründe gerekli hukuksal terim ve deyimleri bilen, hukuki kavramlara hakim, büro içinde ve dışında gerekli olan haberleşmeleri, organizasyonları sağlayıp iletişim kurabilen, etkili ve akıcı sunum yapan, bilgisayarda ofis programlarını kullanarak yazışma yapabilen, dosyalama ve arşivleme yapmayı bilen, kuruma uygun iş mektubu içeriği oluşturabilen, Türkçe’yi iyi konuşabilen, temsil etme becerisine sahip, hukuk dosyalama sistemini ve dava hizmetlerini izleyebilen özverili, nitelikli elemanlar yetiştirmektir. Altınbaş Üniversitesi MYO Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı bu özverili mesleği seçmeye karar vermiş öğrencilerin teorik altyapılarını desteklemeyle birlikte, uygulamalı dersleri ve zorunlu staj uygulamasıyla mesleki hayatlarına en etkin biçimde hazırlanmalarını sağlamaktadır.
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği Programı, iki yıllık açık öğretim ön lisans programıdır. Bu program ile hukuk sekreterliğini kariyer meslek olarak görecek, hukuk bilgisine sahip ara elemanlar yetiştirir. Öğrenciler elde ettikleri hukukun çeşitli dallarıyla ilgili alanlarda ön rapor hazırlayabilir, hukuk problemlerini özetleyebilir. Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği Bölümü’nden mezun olanlar, kamu ve özel sektöre ait kurum ve kuruluşlardaki hukuk birimlerinde, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde, hukuk bürolarında ve hukuk şirketlerinin ara elemana ihtiyaç duyduğu alanlarda çalışabilmektedir. Adliye teşkilatında, avukatlık bürosunda, baroda, hukuk müşavirliği veya özel işletmelerin hukuk servisi ya da icra takip servislerinde çalışırlar.
Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği bölümünü başarı ile bitirmiş olanlar aşağıda gösterdiğimiz üç üniversite bölümünden istediklerini tercih ederek bölüme dikey geçiş yapabilir. Bu bölümlerden herhangi birisine DGS ile geçiş yapıldığında, eğitime üçüncü sınıftan devam edilir. Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği DGS bölümleri şunlardır: Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler ve Tanıtım İşletme
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 90 AKTS’ si zorunlu, 30 AKTS’ si de seçmeli olmak üzere en az 120 AKTS kredi yükünü tamamlayarak, tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Öğrencilerin programda tanımlanan stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Bu program tam zamanlı örgün öğretimdir.
Programın yürütülebilmesi için bölümde kadrolu üç öğretim görevlisi bulunmaktadır. Üniversitemizde öğrencilerimizin yararlanabileceği kütüphane, kantin ve kafeteryalar, bulunmaktadır. Öğrencilerimiz yemek ihtiyaçlarını üniversite yemekhanesinde karşılayabilmektedirler. Öğrencilerimizin akademik gelişimlerinin yanı sıra, farklı yetenek ve ilgi alanlarını, geliştirmelerine ve sosyalleşmelerine olanak sunan öğrenci kulüpleri aktif olarak faaliyet göstermektedir. Bunun yanında çalışmalarını yapabilmeleri için iki adet bilgisayar laboratuvarı ve bir kütüphane de mevcuttur.
Program Başkanı: Dr. Zeynep Ayfer Bozat AKTS/DS Koordinatörü: Dr. Zeynep Ayfer Bozat E-Mail: zeynep.bozat@altinbas.edu.tr Adres: Mahmutbey Mah. Soğuksu cad. No:16 Bağcılar/ İstanbul Tel: +90 (0 212) 982 0800