BİYOMEDİKAL BİLİMLER (İngilizce-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Biyomedikal alanında lisansüstü düzeyde gerekli temel ve öncü bilgilerle donanımlı ve üst düzey pratik becerilere sahip olma
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
2Biyomedikal bilimler alanında bilgi ve kalifiye araştırmacı birikimini sağlama ve bilinçli, sorumluluk sahibi araştırmacılar yetiştirme
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Biyomedikal teknolojiler alanındaki problemleri tanımlama, modelleme, analiz etme, çözüm üretme becerilerini kazandırma ve geliştirme
  • Ders
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Proje Hazırlama
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
2Moleküler, genetik, hücresel, doku ve klinik düzeylerde, medikal tarama, tanı ve analizler, görüntülemeler ve biyosensörler hakkında temel ve ileri düzey bilgilerin kazanılması ve yeni yaklaşımların araştırılması
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Spektroskopi, bilgisayarlı analiz, ilaç taşınımı, malzeme tasarımı, nanoteknoloji alanlarında temel ve ileri düzey bilgilerin kazanılması ve yeni yaklaşımların araştırılması
  • Ders
  • Rapor Yazma
  • Proje Hazırlama
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
2 Disiplinler arası iletişim kurabilme ve farklı disiplinlerden oluşan ekiplerde çalışabilme, bilgilerini anlama ve o bilgileri sentezleyerek etkin bir şekilde kullanabilme, aktarabilme, uygulayabilme
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alanındaki güncel yazılım, donanım, ölçüm ve hesaplama araçlarını tanıma ve kullanabilme, bunlarla araştırma yapabilme, deney tasarlayıp uygulayabilme
  • Ders
  • Rapor Yazma
  • Tez Hazırlama
  • Proje Hazırlama
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
2Literatür tarama, güncel bilimsel yayınları ve ilerlemeleri takip etme ve akademik, bilimsel makale ve rapor yazabilme becerilerine sahip olma
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Alanındaki güncel araştırma konularında ulusal ve uluslararası ihtiyaçlardan doğan araştırma konularında bilimsel araştırma tasarlayabilme ve bu araştırmaları hayata geçirebilme
  • Ders
  • Rapor Yazma
  • Proje Hazırlama
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
2Yaratıcı fikir üretme, yeniliklere açık olma, eleştirel bakış açısı sunabilme ve yorum yapma becerilerine sahip olma ve bunları düzgün, anlaşılır, yapıcı ve yapılabilir biçimde ifade edebilme
#Program Öğrenme Çıktıları
1Biyomedikal alanında lisansüstü düzeyde gerekli temel ve öncü bilgilerle donanımlı ve üst düzey pratik becerilere sahip olma
2Biyomedikal bilimler alanında bilgi ve kalifiye araştırmacı birikimini sağlama ve bilinçli, sorumluluk sahibi araştırmacılar yetiştirme
3Biyomedikal teknolojiler alanındaki problemleri tanımlama, modelleme, analiz etme, çözüm üretme becerilerini kazandırma ve geliştirme
4Moleküler, genetik, hücresel, doku ve klinik düzeylerde, medikal tarama, tanı ve analizler, görüntülemeler ve biyosensörler hakkında temel ve ileri düzey bilgilerin kazanılması ve yeni yaklaşımların araştırılması
5Spektroskopi, bilgisayarlı analiz, ilaç taşınımı, malzeme tasarımı, nanoteknoloji alanlarında temel ve ileri düzey bilgilerin kazanılması ve yeni yaklaşımların araştırılması
6 Disiplinler arası iletişim kurabilme ve farklı disiplinlerden oluşan ekiplerde çalışabilme, bilgilerini anlama ve o bilgileri sentezleyerek etkin bir şekilde kullanabilme, aktarabilme, uygulayabilme
7Alanındaki güncel yazılım, donanım, ölçüm ve hesaplama araçlarını tanıma ve kullanabilme, bunlarla araştırma yapabilme, deney tasarlayıp uygulayabilme
8Literatür tarama, güncel bilimsel yayınları ve ilerlemeleri takip etme ve akademik, bilimsel makale ve rapor yazabilme becerilerine sahip olma
9 Alanındaki güncel araştırma konularında ulusal ve uluslararası ihtiyaçlardan doğan araştırma konularında bilimsel araştırma tasarlayabilme ve bu araştırmaları hayata geçirebilme
10Yaratıcı fikir üretme, yeniliklere açık olma, eleştirel bakış açısı sunabilme ve yorum yapma becerilerine sahip olma ve bunları düzgün, anlaşılır, yapıcı ve yapılabilir biçimde ifade edebilme
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
44-Doğa Bilimleri
BİYOMEDİKAL BİLİMLER (İngilizce-Yüksek Lisans Tezli)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. 
  • Biyomedikal alanında lisansüstü düzeyde gerekli temel ve öncü bilgilerle donanımlı ve üst düzey pratik becerilere sahip olma
  • Biyomedikal bilimler alanında bilgi ve kalifiye araştırmacı birikimini sağlama ve bilinçli, sorumluluk sahibi araştırmacılar yetiştirme
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.  
  • Biyomedikal teknolojiler alanındaki problemleri tanımlama, modelleme, analiz etme, çözüm üretme becerilerini kazandırma ve geliştirme
  • Moleküler, genetik, hücresel, doku ve klinik düzeylerde, medikal tarama, tanı ve analizler, görüntülemeler ve biyosensörler hakkında temel ve ileri düzey bilgilerin kazanılması ve yeni yaklaşımların araştırılması
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.  
  • Spektroskopi, bilgisayarlı analiz, ilaç taşınımı, malzeme tasarımı, nanoteknoloji alanlarında temel ve ileri düzey bilgilerin kazanılması ve yeni yaklaşımların araştırılması
  • Disiplinler arası iletişim kurabilme ve farklı disiplinlerden oluşan ekiplerde çalışabilme, bilgilerini anlama ve o bilgileri sentezleyerek etkin bir şekilde kullanabilme, aktarabilme, uygulayabilme
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.  
  • Alanındaki güncel yazılım, donanım, ölçüm ve hesaplama araçlarını tanıma ve kullanabilme, bunlarla araştırma yapabilme, deney tasarlayıp uygulayabilme
  • Literatür tarama, güncel bilimsel yayınları ve ilerlemeleri takip etme ve akademik, bilimsel makale ve rapor yazabilme becerilerine sahip olma
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  
  • Alanındaki güncel araştırma konularında ulusal ve uluslararası ihtiyaçlardan doğan araştırma konularında bilimsel araştırma tasarlayabilme ve bu araştırmaları hayata geçirebilme
  • Yaratıcı fikir üretme, yeniliklere açık olma, eleştirel bakış açısı sunabilme ve yorum yapma becerilerine sahip olma ve bunları düzgün, anlaşılır, yapıcı ve yapılabilir biçimde ifade edebilme