ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Hesaplama, matematik, bilim ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz edip yorumlayabilme becerisi
3Bir sistemi, parçayı ya da süreci; ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtları ve koşulları karşılayacak biçimde tasarlayabilme becerisi
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Çok disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
2Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi
3Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Etkin biçimde iletişim kurabilme becerisi
2Mühendislik çözümlerinin evrensel, ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamlarda etkilerini anlayabilme
3Yaşam boyu öğrenmenin önemi ve gerekliliği bilinci
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Güncel konularda bilgi
2Bilgisayar bilimleri ve mühendislik uygulamaları için gerekli olan araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
3Kalite, zamanlama ve sürekli gelişim gerekliliğinin bilinci
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Girişimcilik ve liderlik becerilerine sahip olması
#Program Öğrenme Çıktıları
1Hesaplama, matematik, bilim ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi
2Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz edip yorumlayabilme becerisi
3Bir sistemi, parçayı ya da süreci; ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtları ve koşulları karşılayacak biçimde tasarlayabilme becerisi
4Çok disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
5Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi
6Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7Etkin biçimde iletişim kurabilme becerisi
8Mühendislik çözümlerinin evrensel, ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamlarda etkilerini anlayabilme
9Yaşam boyu öğrenmenin önemi ve gerekliliği bilinci
10Güncel konularda bilgi
11Bilgisayar bilimleri ve mühendislik uygulamaları için gerekli olan araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
12Kalite, zamanlama ve sürekli gelişim gerekliliğinin bilinci
13Girişimcilik ve liderlik becerilerine sahip olması
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    • Hesaplama, matematik, bilim ve mühendislik bilgilerini uygulayabilme becerisi
    • Deney tasarlama, deney yapma ve deney sonuçlarını analiz edip yorumlayabilme becerisi
    • Bir sistemi, parçayı ya da süreci; ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtları ve koşulları karşılayacak biçimde tasarlayabilme becerisi
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
      • Çok disiplinli takımlarda çalışabilme becerisi
      • Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi
      • Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
      • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
        • Etkin biçimde iletişim kurabilme becerisi
        • Mühendislik çözümlerinin evrensel, ekonomik, çevresel ve sosyal bağlamlarda etkilerini anlayabilme
        • Yaşam boyu öğrenmenin önemi ve gerekliliği bilinci
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
        • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
        • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
          • Güncel konularda bilgi
          • Bilgisayar bilimleri ve mühendislik uygulamaları için gerekli olan araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
          • Kalite, zamanlama ve sürekli gelişim gerekliliğinin bilinci
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
          • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
            • Girişimcilik ve liderlik becerilerine sahip olması