SAĞLIK YÖNETİMİ PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Temel sağlık alanı ve kendi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi edinir
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Uygulama
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
2Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formule etme ve cozme becerisi, bu amacla uygun deney-alan calısması tasarlama, veri toplama, sonucları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi edinir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Bir sureci, olayı, vakayı, donanımı veya urunu anlama, yorumlama, ilgili sorunları butuncul bakış acısı ve cağdaş yontemlerle cozme ve sorumluluğu altındaki kişileri yonetebilme becerisi edinir.
2Bireysel olarak takımlarda etkin bir bicimde calısabilme ve ekip calışması yapabilme becerisi edinir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
2Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisi edinir.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve en az bir yabancı dil bilir.
2Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileyebilme becerisi edinir.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonucları konusunda farkında olma
2Sağlıkta etik ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun davranışlar sergiler.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Temel sağlık alanı ve kendi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi edinir
2Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formule etme ve cozme becerisi, bu amacla uygun deney-alan calısması tasarlama, veri toplama, sonucları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi edinir.
3Bir sureci, olayı, vakayı, donanımı veya urunu anlama, yorumlama, ilgili sorunları butuncul bakış acısı ve cağdaş yontemlerle cozme ve sorumluluğu altındaki kişileri yonetebilme becerisi edinir.
4Bireysel olarak takımlarda etkin bir bicimde calısabilme ve ekip calışması yapabilme becerisi edinir.
5Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
6Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisi edinir.
7Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve en az bir yabancı dil bilir.
8Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileyebilme becerisi edinir.
9Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonucları konusunda farkında olma
10Sağlıkta etik ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun davranışlar sergiler.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ LİSANS , TYYÇ: 6. DÜZEY , EQF-LLL: 6. DÜZEY , QF-EHEA: 1. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
0-Tanımsız
SAĞLIK YÖNETİMİ PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
    • Temel sağlık alanı ve kendi meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kendi alanlarında kullanabilme becerisi edinir
    • Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formule etme ve cozme becerisi, bu amacla uygun deney-alan calısması tasarlama, veri toplama, sonucları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi edinir.
    Beceri
    Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
    • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
      • Bir sureci, olayı, vakayı, donanımı veya urunu anlama, yorumlama, ilgili sorunları butuncul bakış acısı ve cağdaş yontemlerle cozme ve sorumluluğu altındaki kişileri yonetebilme becerisi edinir.
      • Bireysel olarak takımlarda etkin bir bicimde calısabilme ve ekip calışması yapabilme becerisi edinir.
      Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
      Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
      • Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
      • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
      • orumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
        • Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
        • Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanabilme becerisi edinir.
        Öğrenme Yetkinliği
        • Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
        • Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
        • Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
          • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar ve en az bir yabancı dil bilir.
          • Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileyebilme becerisi edinir.
          İletişim ve Sosyal Yetkinlik
          • Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
          • Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
          • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
          • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
          • Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
            • Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonucları konusunda farkında olma
            • Sağlıkta etik ve toplumsal sorumluluk ilkelerine uygun davranışlar sergiler.