PERİODONTOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Eleştirel düşünür, konuşur ve yazar.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Etik ve deontolojik kurallara uygun hareket eder.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Temel Periodontoloji ve oral implantoloji ile ilgili çağdaş ve kapsamlı bilgiye sahip olur, ve mesleğini icra ederken bu bilgileri kullanır (Mesleki tutum).
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Hasta tedavisinde Klinik Periodontolojinin tüm alanlarında, oral implantolojinin bazı alanlarında yetkin olur (Mesleki tutum).
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Teşhis, tedavi planı ve hasta yönetiminde hastanın beklentilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kanıta dayalı diş hekimliği, Periodontoloji ve Oral İmplantoloji bilgileri dahilinde karar verir (Mesleki tutum).
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Alan Çalışması
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Profesyonellik ilkesi içerisinde uyguladığı tedavilere ait görsel ve yazılı kayıtları tutar.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Güncel makalelere ulaşır, kritik olarak okur ve tartışır, sözlü sunum yapma becerisini kazanır.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Laboratuar
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
2Tez projesi önermeli, gerekli şartları yerine getirmeli ve sonuçları sunmalıdır.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel düşünür, konuşur ve yazar.
2Etik ve deontolojik kurallara uygun hareket eder.
3Temel Periodontoloji ve oral implantoloji ile ilgili çağdaş ve kapsamlı bilgiye sahip olur, ve mesleğini icra ederken bu bilgileri kullanır (Mesleki tutum).
4Hasta tedavisinde Klinik Periodontolojinin tüm alanlarında, oral implantolojinin bazı alanlarında yetkin olur (Mesleki tutum).
5Teşhis, tedavi planı ve hasta yönetiminde hastanın beklentilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kanıta dayalı diş hekimliği, Periodontoloji ve Oral İmplantoloji bilgileri dahilinde karar verir (Mesleki tutum).
6Profesyonellik ilkesi içerisinde uyguladığı tedavilere ait görsel ve yazılı kayıtları tutar.
7Güncel makalelere ulaşır, kritik olarak okur ve tartışır, sözlü sunum yapma becerisini kazanır.
8Tez projesi önermeli, gerekli şartları yerine getirmeli ve sonuçları sunmalıdır.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
72-Sağlık
PERİODONTOLOJİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
  • Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
  • Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
  • Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 
  • Eleştirel düşünür, konuşur ve yazar.
  • Etik ve deontolojik kurallara uygun hareket eder.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahiptir.
  • Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez eder ve çözüm önerileri getirir.
  • Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
  • Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçları ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
  • Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
  • Alanı ile ilgili araştırma yaparken doğru istatistiksel yöntemleri seçme, hesaplama ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.  
  • Temel Periodontoloji ve oral implantoloji ile ilgili çağdaş ve kapsamlı bilgiye sahip olur, ve mesleğini icra ederken bu bilgileri kullanır (Mesleki tutum).
  • Hasta tedavisinde Klinik Periodontolojinin tüm alanlarında, oral implantolojinin bazı alanlarında yetkin olur (Mesleki tutum).
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
  • Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
  • Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.  
  • Teşhis, tedavi planı ve hasta yönetiminde hastanın beklentilerini ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kanıta dayalı diş hekimliği, Periodontoloji ve Oral İmplantoloji bilgileri dahilinde karar verir (Mesleki tutum).
  • Profesyonellik ilkesi içerisinde uyguladığı tedavilere ait görsel ve yazılı kayıtları tutar.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
  • İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.  
  • Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.  
  • Güncel makalelere ulaşır, kritik olarak okur ve tartışır, sözlü sunum yapma becerisini kazanır.
  • Tez projesi önermeli, gerekli şartları yerine getirmeli ve sonuçları sunmalıdır.