İŞLETME (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar (yönetim fonksiyonları, örgüt teorisi, strateji ve örgüt politikası, bilgi, teknoloji ve operasyon yönetimi, insan kaynakları yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, ekonomi ve bütünsel bir yaklaşım)
  • Ders
  • Ödev
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Küresel iş ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
3İş hayatının sınırlarını şekillendiren hukuki çerçevenin farkındadır.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Net olarak tanımlanmamış örgütsel sorunlara yenilikçi çözümler üretip geliştirebilir.
  • Ders
  • Ödev
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Örgütsel kararları verirken mevcut teorileri uygulayabilir ve uygun yönetim araç ve yöntemlerini kullanabilir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Veri toplamak ve analiz etmek için gereken mevcut kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilir ve araştırmalardan doğru çıkarımları yapabilir.
  • Ders
  • Ödev
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2İşletme alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilir.
  • Ders
  • Ödev
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Farklı profillerden bireylerin katkılarını değerlendirebilir ve bir takım oyuncusu olarak etkili iletişim kurabilir, olumlu katkılar sağlayabilir.
3Kişisel ve işletme yönetimi mesleğindeki etik standartları anlar.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Aktif vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir.
  • Ders
  • Ödev
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Kişisel ve mesleki gelişimlerinde yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar.
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1 Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini anlayabilir.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Kurumsal çevreyi analiz edebilir, iş süreçlerini anlar, sistem bileşenleri arasındaki ilişkileri tanımlayabilir ve sorunları teşhis edebilir.
#Program Öğrenme Çıktıları
1İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar (yönetim fonksiyonları, örgüt teorisi, strateji ve örgüt politikası, bilgi, teknoloji ve operasyon yönetimi, insan kaynakları yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, ekonomi ve bütünsel bir yaklaşım)
2Küresel iş ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
3İş hayatının sınırlarını şekillendiren hukuki çerçevenin farkındadır.
4Net olarak tanımlanmamış örgütsel sorunlara yenilikçi çözümler üretip geliştirebilir.
5Örgütsel kararları verirken mevcut teorileri uygulayabilir ve uygun yönetim araç ve yöntemlerini kullanabilir.
6Veri toplamak ve analiz etmek için gereken mevcut kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilir ve araştırmalardan doğru çıkarımları yapabilir.
7İşletme alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir.
8Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilir.
9Farklı profillerden bireylerin katkılarını değerlendirebilir ve bir takım oyuncusu olarak etkili iletişim kurabilir, olumlu katkılar sağlayabilir.
10Kişisel ve işletme yönetimi mesleğindeki etik standartları anlar.
11Aktif vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir.
12Kişisel ve mesleki gelişimlerinde yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar.
13 Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini anlayabilir.
14Kurumsal çevreyi analiz edebilir, iş süreçlerini anlar, sistem bileşenleri arasındaki ilişkileri tanımlayabilir ve sorunları teşhis edebilir.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
34-İşletme ve Yönetim Bilimleri
İŞLETME (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. 
  • İşletme yönetimi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar (yönetim fonksiyonları, örgüt teorisi, strateji ve örgüt politikası, bilgi, teknoloji ve operasyon yönetimi, insan kaynakları yönetimi, muhasebe, finans, pazarlama, ekonomi ve bütünsel bir yaklaşım)
  • Küresel iş ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
  • İş hayatının sınırlarını şekillendiren hukuki çerçevenin farkındadır.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.  
  • Net olarak tanımlanmamış örgütsel sorunlara yenilikçi çözümler üretip geliştirebilir.
  • Örgütsel kararları verirken mevcut teorileri uygulayabilir ve uygun yönetim araç ve yöntemlerini kullanabilir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
  • Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
  • Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler.  
  • Veri toplamak ve analiz etmek için gereken mevcut kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilir ve araştırmalardan doğru çıkarımları yapabilir.
  • İşletme alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.  
  • Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilir.
  • Farklı profillerden bireylerin katkılarını değerlendirebilir ve bir takım oyuncusu olarak etkili iletişim kurabilir, olumlu katkılar sağlayabilir.
  • Kişisel ve işletme yönetimi mesleğindeki etik standartları anlar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  
  • Aktif vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir.
  • Kişisel ve mesleki gelişimlerinde yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
  • Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür.
  • Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  
  • Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini anlayabilir.
  • Kurumsal çevreyi analiz edebilir, iş süreçlerini anlar, sistem bileşenleri arasındaki ilişkileri tanımlayabilir ve sorunları teşhis edebilir.