PAZARLAMA PROGRAMI (İngilizce)

TR_ects_name_ectsduzey_

PAZARLAMA PROGRAMI (İngilizce)

Amaç

  • Dünya genelinde her sektörde rekabetin artması, küreselleşmenin yerel işletmeleri etkilemesi, teknolojinin ürün farklılaştırmasını artırması ve tüketici bilincinin yükselmesi gibi nedenlerle pazarlama, işletmeler için en önemli yönetim fonksiyonu olarak kabul ediliyor. Altınbaş Üniversitesi de bu kapsamda Pazarlama Lisans Programı'nı hayata geçirmiştir.
Hedef

  • Müfredat, klasik pazarlama kavram ve teorilerine ek olarak, öğrencilere sosyal pazarlama, sürdürülebilirlik, inovasyon, elektronik pazarlama, sosyal medya ve veri tabanı pazarlaması gibi çağdaş konulardaki bilimsel gelişmeleri takip etme şansı vermeyi hedeflemektedir.
Kazanılan Derece

Pazarlama , Lisans

Derecenin Düzeyi

Lisans Derecesi; YÖK Ulusal Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ), 6. Düzey

Temel Alan Bilgisi

İşletme ve Yönetim Bilimleri

Kabul ve Kayıt Koşulları

(1) Lise diploması (2) Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı ile yerleştirme (3) IELTS veya TOEFL veya benzeri uluslararası geçerliliği olan bir dil sınavından veya Altınbaş Üniversitesi'nin İngilizce sınavından geçerli bir puan (4) Meslek Yüksekokullarının aynı veya benzer bölümlerinden mezun olan ön lisans öğrencileri için Dikey Geçiş Sınavı ile yerleştirme (5) Yabancı uyruklu öğrenciler için Üniversiteye doğrudan başvuru ve yerleştirme; Üniversite web sitesinde kamuya açık olan ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirme.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Altınbaş Üniversitesi dışında alınan derslerin transferleri, Yönetmelik’te yer alan esaslara göre ilgili Fakülte veya Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile yapılır. Başka bir kurumdan alınan derslerin içeriğinin,Altınbaş Üniversitesi’nde verilen ders içerikleriyle uygun olması ve ilgili Fakülte/Enstitü kurulları tarafından uygun bulunması durumunda öğrenciler bu derslerden muaf tutulabilirler.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Programın öğretim dilinde bir yıl süreli zorunlu Hazırlık Programı uygulanır, programın sonunda ilgili dilde yeterlik sınavını başaranların doğrudan birinci sınıfa kayıtları yapılır. Hazırlık sınıfı, öğretim süresi sütununda gösterilen yıllara dahil değildir. İlgili dil için üniversitece kabul edilen; a) Ulusal ve/veya Uluslararası yabancı dil sınavlarının birinden yine üniversitece belirlenen düzeyde başarılı olduğunu belgeleyen, b) Üniversitece öğretim yılı başında yapılacak ilgili dilde yeterlik sınavında başarılı olanlar doğrudan birinci sınıfa alınırlar. Öğrencilere, “Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır.

Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması'nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.

Program Profili

Pazarlama Lisans Programının ilk iki yılında öğrencilere sunulan zorunlu dersler, İşletme Programının da temelini oluşturan Genel İşletme, Yönetim, Ekonomi dersleridir. İşletme Bölümü altındaki diğer programlardan farklı olarak Pazarlama Lisans Programı öğrencileri ikinci yıl zorunlu Psikoloji ve Sosyoloji derslerini alacaklardır. Üçüncü sınıftan itibaren öğrenciler pazarlama alanında zorunlu ve seçmeli dersler alarak bu alanda uzmanlaşacaklardır.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Genel işletme ve yönetim bilgisi üzerine pazarlamanın temellerini ele alarak öğrencilere Türkiye'den ve dünyadan uygulama örnekleri sunan Pazarlama Lisans Programı mezunları, stratejik pazarlama kararları verebilen, en az bir yabancı dil bilen, yerli veya yabancı şirketlerde yönetici olarak çalışabilecek yetkinlikte olacaklardır.  Pazarlama Lisans Programı mezunları pazarlama konusunda uzmanlaşmış, Türkiye’de veya dünyada ulusal veya çokuluslu firmalarda görev yapacak aranılan elemanlar olacaklardır. Program mezunları marka yönetimi, hizmet pazarlaması, perakendecilik, reklam, satış, pazarlama iletişimi, uluslararası pazarlama gibi alanlarda veya pazar araştırma firmalarında çalışma imkanları elde edebilecekleri gibi kendi iş girişimlerini de gerçekleştirebilirler. Programdan mezun olan öğrencilerin bir kısmı da eğitimlerine lisansüstü düzeyde devam ederek bilimsel çalışmalara katkı sağlayacak nitelikte olacaklardır.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Yüksek Lisans programlarına başvurabilir.

Mezuniyet Koşulları

Öğrencilerin 240 AKTS kredisini tamamlamış olmaları ve herhangi bir dersten başarısız olmamak kaydıyla 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, Örgün Öğretim )

Tam Zamanlı

Bölüm Olanakları

Pazarlama Programı öğrencileri eğitimleri süresince iş dünyasının ve pazarlama alanının gerçekleriyle tanışırlar ve seçmeli dersler, konferanslar ve seminerler yoluyla mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler.

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Dr. Öğr. Üyesi Deniz AKGÜL​, Altınbaş Üniversitesi Gayrettepe Sosyal Bilimler Yerleşkesi
Tel: (0 212) 604 01 00
Adres: Büyükdere caddesi, No: 147 Esentepe / İstanbul​

AKTS Koordinatörü

  • Dr. Öğr. Üyesi DENİZ AKGÜL