Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Ekonomi alanındaki (mikroekonomi teorisi ve makroekonomi teorisi, uluslararası ticaret, uluslararası finans, kamu politikası, istatistik ve ekonometri v.b.) kavramları ve mevcut teorileri yorumlar ve uygular. | - Ders
- Ödev
- Okuma
- Seminer
- Rapor Yazma
- Alan Çalışması
- Proje Hazırlama
| - Ödev Değerlendirme
- Ara Sınav
- Kısa Sınav
- Rapor Sunma
- Final Sınavı
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
|
2 | Dünya ekonomisindeki riskleri tanımlar ve bu riskleri yönetecek şekilde karar verir. |
3 | Uluslararası ekonomideki gelişmeleri değerlendirir, problemleri tanımlar ve analiz eder. |
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Ekonomi teorileri ile gerçek hayatı bağlantılandıran etkin ekonomi politikaları geliştirir, kamu ve özel sektörü destekleyecek şekilde karar verir. | - Ödev
- Okuma
- Seminer
- Uygulama
- Rapor Yazma
- Proje Hazırlama
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
2 | Ekonomideki problemlere yenilikçi çözümler bulur ve ekonomik performansın ilerlemesini destekler. |
3 | Ekonomi alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamalardan faydalanır. |
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Küresel dünyadaki ve uluslararası ortamdaki başlıca aktörleri, koşul ve dinamikleri özetler. | - Ders
- Okuma
- Uygulama
- Rapor Yazma
- Proje Hazırlama
- Mesleki Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Belge Sunma
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
2 | Alanını ilişkilendiren konularda veri toplamak ve analiz etmek için gereken kaynakları seçip etkin şekilde kullanabilecek yöntem ve araçlardan faydalanır. |
3 | Karmaşık ve hızla değişen küresel ortamdaki değişimlere uyum sağlar. |
Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Alanının sınırlarını şekillendiren ulusal ve uluslararası faaliyetlerle ilgili ulusal ve uluslararası hukuki çerçeveyi alanında yaptığı işle bağlantılandırır. | - Uygulama
- Rapor Yazma
- Alan Çalışması
- Proje Hazırlama
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Belge Sunma
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
2 | Dünyayı, ülkesini, toplumunu ve kendisini yorumlar, etik problemler, sosyal haklar, değerler ve kendisine ve başkalarına yönelik sorumluluklar hakkında farkındalık gösterir. |
3 | Yalnız kendi disiplinini değil diğer disiplinlerden de faydalanır, düşünme ve pratiği disiplinler arası bir yaklaşımla geliştirir. |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenme-Öğretme Yöntemi | Ölçme-Değerlendirme Yöntemi |
---|
1 | Eleştirel düşünür, bilimi ve teknolojideki gelişme ve yenilikleri değerlendirir, kişisel ve kurumsal girişimcilik becerisi gösterir, hayat boyu öğrenme yaklaşımı ile kendini geliştirir. | - Okuma
- Uygulama
- Rapor Yazma
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Grup Çalışma Ödevi
- Web Tabanlı Öğrenme
| - Ödev Değerlendirme
- Belge Sunma
- Rapor Sunma
- Sözlü Değerlendirme
- Proje Değerlendirme
- Uzman Değerlendirmesi
- Bilgisayar Destekli Sunum
|
2 | Sözel, yazılı, grafik ve teknolojik yollarla görüşlerini paylaşır,bakış açısını İngilizce olarak akıcı biçimde açıklar. |
3 | Bireysel ve takım sorumluluğu alır, bireysel olarak ve takım lideri veya üyesi olarak sorunları çözer. |