DİŞ HEKİMLİĞİ PROGRAMI (Türkçe)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Eleştirel düşünce becerisini kazanarak, akademik kaynakları izler, yayınları kritik olarak değerlendirir ve kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini meslek pratiğinde kullanır.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Uygulama
  • Laboratuar
  • Tekniz Gezi
  • Alan Çalışması
  • Arazi Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Sosyal Faaliyet
  • Grup Çalışma Ödevi
  • Web Tabanlı Öğrenme
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Belge Sunma
  • Rapor Sunma
  • Staj Sınavı
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
  • Uzman Değerlendirmesi
  • Bilgisayar Destekli Sunum
2Yeterlilik, adalet, dürüstlük, sorumluluk, saygı ve hizmet etme duygusu gibi profesyonellik özelliklerine sahip olur, profesyonel tutum sergiler ve etik kurallara uyar.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Sağlık personeli, diş hekimliği ekibi, hasta ve yakınlarıyla etkili bir iletişim kurar.
  • Ders
  • Belge Sunma
2Tüm diş hekimliği uygulamalarında, sağlığın korunması ve geliştirilmesini esas alarak koruyucu bir anlayışla yaklaşır, bireysel ve toplumsal düzeyde, ağız diş sağlığının korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk alır.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini dikkate alarak, muayenehane ve ekip çalışmasını planlar ve yönetir.
  • Sosyal Faaliyet
  • Kısa Sınav
2Ağız diş hastalıklarının tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanır ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlar.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Hastanın istek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak alternatif tedavi planları tasarlar ve bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında hastayı bilgilendirir ve tedavi planına karar verir, gerekli durumlarda konu ile uzman hekime hastayı yönlendirir.
2Yeni doğan, çocuk, ergen ve erişkinlerin yanı sıra özel gereksinimi olan hastalar gibi kendine özgü ihtiyaçları bulunan bireylerin tedavi ihtiyacını karşılar.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Hasta ile ilgili birinci basamak sağlık hizmetlerini, kanıta dayalı diş hekimliği esaslarına göre maksimum psikomotor beceri ve son teknoloji kullanımı ile sağlar.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Eleştirel düşünce becerisini kazanarak, akademik kaynakları izler, yayınları kritik olarak değerlendirir ve kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini meslek pratiğinde kullanır.
2Yeterlilik, adalet, dürüstlük, sorumluluk, saygı ve hizmet etme duygusu gibi profesyonellik özelliklerine sahip olur, profesyonel tutum sergiler ve etik kurallara uyar.
3Sağlık personeli, diş hekimliği ekibi, hasta ve yakınlarıyla etkili bir iletişim kurar.
4Tüm diş hekimliği uygulamalarında, sağlığın korunması ve geliştirilmesini esas alarak koruyucu bir anlayışla yaklaşır, bireysel ve toplumsal düzeyde, ağız diş sağlığının korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk alır.
5Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini dikkate alarak, muayenehane ve ekip çalışmasını planlar ve yönetir.
6Ağız diş hastalıklarının tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanır ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlar.
7Hastanın istek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak alternatif tedavi planları tasarlar ve bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında hastayı bilgilendirir ve tedavi planına karar verir, gerekli durumlarda konu ile uzman hekime hastayı yönlendirir.
8Yeni doğan, çocuk, ergen ve erişkinlerin yanı sıra özel gereksinimi olan hastalar gibi kendine özgü ihtiyaçları bulunan bireylerin tedavi ihtiyacını karşılar.
9Hasta ile ilgili birinci basamak sağlık hizmetlerini, kanıta dayalı diş hekimliği esaslarına göre maksimum psikomotor beceri ve son teknoloji kullanımı ile sağlar.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
72-Sağlık
DİŞ HEKİMLİĞİ PROGRAMI (Türkçe)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
  • Sağlık alanında ilişkili olduğu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve kullanır.
  • Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
  • Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 
  • Eleştirel düşünce becerisini kazanarak, akademik kaynakları izler, yayınları kritik olarak değerlendirir ve kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini meslek pratiğinde kullanır.
  • Yeterlilik, adalet, dürüstlük, sorumluluk, saygı ve hizmet etme duygusu gibi profesyonellik özelliklerine sahip olur, profesyonel tutum sergiler ve etik kurallara uyar.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alanı ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme becerisine sahiptir.
  • Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez eder ve çözüm önerileri getirir.
  • Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
  • Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçları ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
  • Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
  • Alanı ile ilgili araştırma yaparken doğru istatistiksel yöntemleri seçme, hesaplama ve yorumlayabilme becerisine sahiptir.  
  • Sağlık personeli, diş hekimliği ekibi, hasta ve yakınlarıyla etkili bir iletişim kurar.
  • Tüm diş hekimliği uygulamalarında, sağlığın korunması ve geliştirilmesini esas alarak koruyucu bir anlayışla yaklaşır, bireysel ve toplumsal düzeyde, ağız diş sağlığının korunması ve geliştirilmesinde sorumluluk alır.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
  • Sağlık alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşması halinde çözüm önerileri geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  • Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
  • Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
  • Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar.  
  • Hasta güvenliği ve klinik risk yönetimini dikkate alarak, muayenehane ve ekip çalışmasını planlar ve yönetir.
  • Ağız diş hastalıklarının tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini kullanır ve hastanın genel sağlık sorunu ile diş hekimliği tedavilerinin planlanması arasındaki ilişkiyi yorumlar.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.
  • Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.
  • İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.  
  • Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular.  
  • Hastanın istek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak alternatif tedavi planları tasarlar ve bu planların avantaj ve dezavantajları hakkında hastayı bilgilendirir ve tedavi planına karar verir, gerekli durumlarda konu ile uzman hekime hastayı yönlendirir.
  • Yeni doğan, çocuk, ergen ve erişkinlerin yanı sıra özel gereksinimi olan hastalar gibi kendine özgü ihtiyaçları bulunan bireylerin tedavi ihtiyacını karşılar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
  • Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve bunları geliştirmek üzere gereğini yapar.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve iletişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bunları ileri düzeyde kullanır.  
  • Hasta ile ilgili birinci basamak sağlık hizmetlerini, kanıta dayalı diş hekimliği esaslarına göre maksimum psikomotor beceri ve son teknoloji kullanımı ile sağlar.