Bilgi |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 1.1.1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, tutum, iletişim, etik yaklaşım ve analitik düşünce becerisi ve psikomotor beceriyi sürekli geliştirir ve kullanır. | | | | | | | | |
2 | 1.1.2 Hasta bakımında, dil, din, ırk, millet, cins, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan hiçbir ayrım gözetmeksizin herkese eşit ve doğru sağlık hizmeti sunmayı hedefler. Kendi, hastaları ve çalışanları için, biyolojik, psikolojik, sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel açıdan bütüncül bir yaklaşımı benimser. | | | | | | | | |
3 | 1.1.3 Bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi öncelik verir. Sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına gerekli koruyucu sağlık eğitimi verir ve sağlıklılık durumunun sürdürülmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | | | | | | | | |
4 | 1.1.4 Sağlık hizmetinin sunulmasında, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerindeki tüm uygulamaları hasta ve çalışan güvenliğini dikkate alarak akılcı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir ve sağlık hizmetlerinde kalite yönetimine önem verir. | | | | | | | | |
Beceri |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 1.1.5 Sağlık hizmetinin sunulmasında, sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki faktörleri ve başvuruda bulunan kişilerin bireysel özellik ve davranışlarını da dikkate alır. | | | | | | | | |
2 | 2.1.1 Mesleki görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, iyi klinik uygulamalarını dikkate alır, tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası belgeler, yasal mevzuat ve etik kodlara uygun hareket eder. | | | | | | | | |
3 | 2.1.2 Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler çerçevesinde hasta haklarına saygılı davranış ve tutum gösterir, hekim-hasta ilişkisinin hukuki ve etik boyutunu ayrıştırabilir ve hastayı bilgilendirme onam süreçlerini yürütür. | | | | | | | | |
4 | 2.1.3 Hastasının bütünlüğünü dikkate alarak her hastasına, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar. Kendi performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de dikkate alarak bilimsel ve eleştirel olarak değerlendirir. | | | | | | | | |
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 2.2.1 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini ekip çalışması anlayışı ile diğer mesleklerle birlikte planlar ve yürütür. Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını geliştirmeye önem verir. | | | | | | | | |
2 | 2.2.2 Sağlık sistemini, sağlık politikası ve uygulamalarını izler. Bunların bireysel ve toplumsal sağlık göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir. | | | | | | | | |
3 | 2.3.1 Sağlık mevzuatı alanında, toplum sağlığı yararını dikkate alarak önerilerde bulunur. | | | | | | | | |
4 | 2.3.2 Sağlık ekibi içinde, liderlik yapar ve yönetici olduğu kurumunda, kaynakları maliyet-etkin kullanarak, sağlık hizmetlerini planlar, uygular ve değerlendirir. | | | | | | | | |
Öğrenme Yetkinliği | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 2.4.1 Sağlık ekibinin görev ve sorumluluklarını dikkate alarak bir ekip üyesi olarak davranır, diğer meslektaşları ve diğer meslek grupları ile birlikte uyumlu ve etkin çalışır. | | | | | | | | |
2 | 2.5.1 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanı, diğer meslek grupları ve özel yaklaşım gerektiren birey ve gruplarla etkili iletişim kurar. | | | | | | | | |
3 | 2.5.2 Tüm hasta bakımı süreçlerinde hasta merkezli yaklaşımı benimseyerek, hastanın görüşlerini alır ve karar verme mekanizmalarına ortak eder. | | | | | | | | |
4 | 2.5.3 Hastalarla öykü alma, fizik muayene ve tedavi süreçlerinde etik açıdan sağlıklı bir iletişim kurar ve hastayı merkeze koymaya gayret eder. Otonomi, çıkar çatışmaları, dürüstlük, gizlilik, gerçeği söyleme, mahremiyet ve empati geliştirme gibi konularda etik çerçevede iyi bir iletişim-etkileşim kurar. | | | | | | | | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 2.5.4 Hasta ve yakınlarıyla etkili iletişim kurar, onları bilgilendirir ve eğitim verir. Kötü haber verme, yaşamın başı, yaşamın sonu, özel gereksinimi olan çocuklar gibi iletişim sürecindeki güçlüklerle ilgili ikilemleri psikososyal ve etik açıdan yönetir. | | | | | | | | |
2 | 3.1.1 Toplum yararına kullanmak üzere, bir bilimsel araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir ve kullanır. | | | | | | | | |
3 | 3.1.2 Mesleki kaynakları sürekli izler, değerlendirir ve hizmet sunumunda kullanır. | | | | | | | | |
4 | 3.1.3 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve etik yaklaşımı bilir ve uygular. Klinik uygulamalarda kanıta dayalı bilgi, değerler ile uygulamada tecrübeyi ayrıştırabilir. | | | | | | | | |
Alana Özgü Yetkinlik | Amaç | Hedef | % |
---|
1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | 3.1.4 Mesleğinin farklı alanlarında bilişim teknolojilerini kullanır. | | | | | | | | |
2 | 3.2.1 Mesleki gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, tıbbi yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını izler ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser. | | | | | | | | |
İlişki Yüzdesi | | | | | | | | |
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek |