TIP PROGRAMI (İngilizce) - TR_brans_name_long_39/

DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
1212345
11.1.1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, tutum, iletişim, etik yaklaşım ve analitik düşünce becerisi ve psikomotor beceriyi sürekli geliştirir ve kullanır.
21.1.2 Hasta bakımında, dil, din, ırk, millet, cins, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan hiçbir ayrım gözetmeksizin herkese eşit ve doğru sağlık hizmeti sunmayı hedefler. Kendi, hastaları ve çalışanları için, biyolojik, psikolojik, sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel açıdan bütüncül bir yaklaşımı benimser.
31.1.3 Bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi öncelik verir. Sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına gerekli koruyucu sağlık eğitimi verir ve sağlıklılık durumunun sürdürülmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
41.1.4 Sağlık hizmetinin sunulmasında, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerindeki tüm uygulamaları hasta ve çalışan güvenliğini dikkate alarak akılcı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir ve sağlık hizmetlerinde kalite yönetimine önem verir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
1212345
11.1.5 Sağlık hizmetinin sunulmasında, sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki faktörleri ve başvuruda bulunan kişilerin bireysel özellik ve davranışlarını da dikkate alır.
22.1.1 Mesleki görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, iyi klinik uygulamalarını dikkate alır, tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası belgeler, yasal mevzuat ve etik kodlara uygun hareket eder.
32.1.2 Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler çerçevesinde hasta haklarına saygılı davranış ve tutum gösterir, hekim-hasta ilişkisinin hukuki ve etik boyutunu ayrıştırabilir ve hastayı bilgilendirme onam süreçlerini yürütür.
42.1.3 Hastasının bütünlüğünü dikkate alarak her hastasına, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar. Kendi performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de dikkate alarak bilimsel ve eleştirel olarak değerlendirir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
1212345
12.2.1 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini ekip çalışması anlayışı ile diğer mesleklerle birlikte planlar ve yürütür. Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını geliştirmeye önem verir.
22.2.2 Sağlık sistemini, sağlık politikası ve uygulamalarını izler. Bunların bireysel ve toplumsal sağlık göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
32.3.1 Sağlık mevzuatı alanında, toplum sağlığı yararını dikkate alarak önerilerde bulunur.
42.3.2 Sağlık ekibi içinde, liderlik yapar ve yönetici olduğu kurumunda, kaynakları maliyet-etkin kullanarak, sağlık hizmetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
1212345
12.4.1 Sağlık ekibinin görev ve sorumluluklarını dikkate alarak bir ekip üyesi olarak davranır, diğer meslektaşları ve diğer meslek grupları ile birlikte uyumlu ve etkin çalışır.
22.5.1 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanı, diğer meslek grupları ve özel yaklaşım gerektiren birey ve gruplarla etkili iletişim kurar.
32.5.2 Tüm hasta bakımı süreçlerinde hasta merkezli yaklaşımı benimseyerek, hastanın görüşlerini alır ve karar verme mekanizmalarına ortak eder.
42.5.3 Hastalarla öykü alma, fizik muayene ve tedavi süreçlerinde etik açıdan sağlıklı bir iletişim kurar ve hastayı merkeze koymaya gayret eder. Otonomi, çıkar çatışmaları, dürüstlük, gizlilik, gerçeği söyleme, mahremiyet ve empati geliştirme gibi konularda etik çerçevede iyi bir iletişim-etkileşim kurar.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
1212345
12.5.4 Hasta ve yakınlarıyla etkili iletişim kurar, onları bilgilendirir ve eğitim verir. Kötü haber verme, yaşamın başı, yaşamın sonu, özel gereksinimi olan çocuklar gibi iletişim sürecindeki güçlüklerle ilgili ikilemleri psikososyal ve etik açıdan yönetir.
23.1.1 Toplum yararına kullanmak üzere, bir bilimsel araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir ve kullanır.
33.1.2 Mesleki kaynakları sürekli izler, değerlendirir ve hizmet sunumunda kullanır.
43.1.3 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve etik yaklaşımı bilir ve uygular. Klinik uygulamalarda kanıta dayalı bilgi, değerler ile uygulamada tecrübeyi ayrıştırabilir.
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
1212345
13.1.4 Mesleğinin farklı alanlarında bilişim teknolojilerini kullanır.
23.2.1 Mesleki gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, tıbbi yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını izler ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, 1-Çok Az, 2-Az, 3-Orta, 4-Yüksek, 5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef
1212345
11.1.1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, tutum, iletişim, etik yaklaşım ve analitik düşünce becerisi ve psikomotor beceriyi sürekli geliştirir ve kullanır.
21.1.2 Hasta bakımında, dil, din, ırk, millet, cins, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan hiçbir ayrım gözetmeksizin herkese eşit ve doğru sağlık hizmeti sunmayı hedefler. Kendi, hastaları ve çalışanları için, biyolojik, psikolojik, sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel açıdan bütüncül bir yaklaşımı benimser.
31.1.3 Bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi öncelik verir. Sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına gerekli koruyucu sağlık eğitimi verir ve sağlıklılık durumunun sürdürülmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
41.1.4 Sağlık hizmetinin sunulmasında, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerindeki tüm uygulamaları hasta ve çalışan güvenliğini dikkate alarak akılcı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir ve sağlık hizmetlerinde kalite yönetimine önem verir.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef
1212345
11.1.5 Sağlık hizmetinin sunulmasında, sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki faktörleri ve başvuruda bulunan kişilerin bireysel özellik ve davranışlarını da dikkate alır.
22.1.1 Mesleki görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, iyi klinik uygulamalarını dikkate alır, tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası belgeler, yasal mevzuat ve etik kodlara uygun hareket eder.
32.1.2 Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler çerçevesinde hasta haklarına saygılı davranış ve tutum gösterir, hekim-hasta ilişkisinin hukuki ve etik boyutunu ayrıştırabilir ve hastayı bilgilendirme onam süreçlerini yürütür.
42.1.3 Hastasının bütünlüğünü dikkate alarak her hastasına, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar. Kendi performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de dikkate alarak bilimsel ve eleştirel olarak değerlendirir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef
1212345
12.2.1 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini ekip çalışması anlayışı ile diğer mesleklerle birlikte planlar ve yürütür. Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını geliştirmeye önem verir.
22.2.2 Sağlık sistemini, sağlık politikası ve uygulamalarını izler. Bunların bireysel ve toplumsal sağlık göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.
32.3.1 Sağlık mevzuatı alanında, toplum sağlığı yararını dikkate alarak önerilerde bulunur.
42.3.2 Sağlık ekibi içinde, liderlik yapar ve yönetici olduğu kurumunda, kaynakları maliyet-etkin kullanarak, sağlık hizmetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef
1212345
12.4.1 Sağlık ekibinin görev ve sorumluluklarını dikkate alarak bir ekip üyesi olarak davranır, diğer meslektaşları ve diğer meslek grupları ile birlikte uyumlu ve etkin çalışır.
22.5.1 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanı, diğer meslek grupları ve özel yaklaşım gerektiren birey ve gruplarla etkili iletişim kurar.
32.5.2 Tüm hasta bakımı süreçlerinde hasta merkezli yaklaşımı benimseyerek, hastanın görüşlerini alır ve karar verme mekanizmalarına ortak eder.
42.5.3 Hastalarla öykü alma, fizik muayene ve tedavi süreçlerinde etik açıdan sağlıklı bir iletişim kurar ve hastayı merkeze koymaya gayret eder. Otonomi, çıkar çatışmaları, dürüstlük, gizlilik, gerçeği söyleme, mahremiyet ve empati geliştirme gibi konularda etik çerçevede iyi bir iletişim-etkileşim kurar.
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef
1212345
12.5.4 Hasta ve yakınlarıyla etkili iletişim kurar, onları bilgilendirir ve eğitim verir. Kötü haber verme, yaşamın başı, yaşamın sonu, özel gereksinimi olan çocuklar gibi iletişim sürecindeki güçlüklerle ilgili ikilemleri psikososyal ve etik açıdan yönetir.
23.1.1 Toplum yararına kullanmak üzere, bir bilimsel araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir ve kullanır.
33.1.2 Mesleki kaynakları sürekli izler, değerlendirir ve hizmet sunumunda kullanır.
43.1.3 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve etik yaklaşımı bilir ve uygular. Klinik uygulamalarda kanıta dayalı bilgi, değerler ile uygulamada tecrübeyi ayrıştırabilir.
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef
1212345
13.1.4 Mesleğinin farklı alanlarında bilişim teknolojilerini kullanır.
23.2.1 Mesleki gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, tıbbi yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını izler ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.
*Katkı Düzeyi
0-Yok
1-Çok Az
2-Az
3-Orta
4-Yüksek
5-Çok Yüksek
#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi AmaçHedef%
1212345
11.1.1 Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, tutum, iletişim, etik yaklaşım ve analitik düşünce becerisi ve psikomotor beceriyi sürekli geliştirir ve kullanır.OOOOOOO
21.1.2 Hasta bakımında, dil, din, ırk, millet, cins, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel açıdan hiçbir ayrım gözetmeksizin herkese eşit ve doğru sağlık hizmeti sunmayı hedefler. Kendi, hastaları ve çalışanları için, biyolojik, psikolojik, sosyo-ekomomik ve sosyo-kültürel açıdan bütüncül bir yaklaşımı benimser.OOOOOOO
31.1.3 Bireylerin ve toplumun sağlığını korumayı ve geliştirmeyi öncelik verir. Sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına gerekli koruyucu sağlık eğitimi verir ve sağlıklılık durumunun sürdürülmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.OOOOOOO
41.1.4 Sağlık hizmetinin sunulmasında, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerindeki tüm uygulamaları hasta ve çalışan güvenliğini dikkate alarak akılcı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir ve sağlık hizmetlerinde kalite yönetimine önem verir.OOOOOOO
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriAmaçHedef%
1212345
11.1.5 Sağlık hizmetinin sunulmasında, sağlığa etki eden bölgesel ve küresel ölçekteki faktörleri ve başvuruda bulunan kişilerin bireysel özellik ve davranışlarını da dikkate alır.OOOOOOO
22.1.1 Mesleki görev ve sorumluluklarını yerine getirirken, iyi klinik uygulamalarını dikkate alır, tıp ve sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası belgeler, yasal mevzuat ve etik kodlara uygun hareket eder.OOOOOOO
32.1.2 Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler çerçevesinde hasta haklarına saygılı davranış ve tutum gösterir, hekim-hasta ilişkisinin hukuki ve etik boyutunu ayrıştırabilir ve hastayı bilgilendirme onam süreçlerini yürütür.OOOOOOO
42.1.3 Hastasının bütünlüğünü dikkate alarak her hastasına, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunar. Kendi performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de dikkate alarak bilimsel ve eleştirel olarak değerlendirir.OOOOOOO
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiAmaçHedef%
1212345
12.2.1 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini ekip çalışması anlayışı ile diğer mesleklerle birlikte planlar ve yürütür. Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını geliştirmeye önem verir.OOOOOOO
22.2.2 Sağlık sistemini, sağlık politikası ve uygulamalarını izler. Bunların bireysel ve toplumsal sağlık göstergeleri üzerindeki etkilerini değerlendirir.OOOOOOO
32.3.1 Sağlık mevzuatı alanında, toplum sağlığı yararını dikkate alarak önerilerde bulunur.OOOOOOO
42.3.2 Sağlık ekibi içinde, liderlik yapar ve yönetici olduğu kurumunda, kaynakları maliyet-etkin kullanarak, sağlık hizmetlerini planlar, uygular ve değerlendirir.OOOOOOO
Öğrenme YetkinliğiAmaçHedef%
1212345
12.4.1 Sağlık ekibinin görev ve sorumluluklarını dikkate alarak bir ekip üyesi olarak davranır, diğer meslektaşları ve diğer meslek grupları ile birlikte uyumlu ve etkin çalışır.OOOOOOO
22.5.1 Hasta, hasta yakınları, sağlık çalışanı, diğer meslek grupları ve özel yaklaşım gerektiren birey ve gruplarla etkili iletişim kurar.OOOOOOO
32.5.2 Tüm hasta bakımı süreçlerinde hasta merkezli yaklaşımı benimseyerek, hastanın görüşlerini alır ve karar verme mekanizmalarına ortak eder.OOOOOOO
42.5.3 Hastalarla öykü alma, fizik muayene ve tedavi süreçlerinde etik açıdan sağlıklı bir iletişim kurar ve hastayı merkeze koymaya gayret eder. Otonomi, çıkar çatışmaları, dürüstlük, gizlilik, gerçeği söyleme, mahremiyet ve empati geliştirme gibi konularda etik çerçevede iyi bir iletişim-etkileşim kurar.OOOOOOO
İletişim ve Sosyal YetkinlikAmaçHedef%
1212345
12.5.4 Hasta ve yakınlarıyla etkili iletişim kurar, onları bilgilendirir ve eğitim verir. Kötü haber verme, yaşamın başı, yaşamın sonu, özel gereksinimi olan çocuklar gibi iletişim sürecindeki güçlüklerle ilgili ikilemleri psikososyal ve etik açıdan yönetir.OOOOOOO
23.1.1 Toplum yararına kullanmak üzere, bir bilimsel araştırma planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir ve kullanır.OOOOOOO
33.1.2 Mesleki kaynakları sürekli izler, değerlendirir ve hizmet sunumunda kullanır.OOOOOOO
43.1.3 Bilimsel araştırma yöntemlerini ve etik yaklaşımı bilir ve uygular. Klinik uygulamalarda kanıta dayalı bilgi, değerler ile uygulamada tecrübeyi ayrıştırabilir.OOOOOOO
Alana Özgü YetkinlikAmaçHedef%
1212345
13.1.4 Mesleğinin farklı alanlarında bilişim teknolojilerini kullanır.OOOOOOO
23.2.1 Mesleki gelişmelerin sürekliliğini dikkate alarak, tıbbi yayınları, güncel ve gelişmekte olan tedavi yaklaşımlarını izler ve yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser.OOOOOOO
İlişki Yüzdesi
*Katkı Düzeyi (0 - 5) : 0-Yok, X-Var