STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezsiz)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

İstanbul Altınbaş Üniversitesi İşletme Yüksek Lisans programına ilk öğrencilerini 2017-2018 akademik yılında kabul etmiştir.

Amaç

  • Yüksek Lisans programı iş dünyasının karmaşıklığını başa çıkabilecek, küresel dinamikler, iş süreçleri, örgüt yönetimi, finansal analiz, veri analizi ve stratejik karar verme teknikleri hakkında uzmanlık derecesinde eğitim sunmakta ve akademik araştırma yapabilme, bilimsel teorileri tartışabilme, verileri yorumlayabilme ve uygulamaya dayalı bilimsel çalışma yürütebilme becerilerine sahip bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Program kapsamında alanında uzman ve sektörel deneyime sahip akademisyenlerden yönetim, pazarlama, girişimcilik, operasyon yönetimi, veri analizi ve stratejik karar verme teknikleri alanlarında teorik bilgi ve pratik uygulamaları içeren kapsamlı bir eğitim verilmektedir. Öğrencilere akademik araştırma yapma yetkinliği kazandırılırken, istedikleri alana yoğunlaşabilmeleri adına ilgi alanlarına göre geniş bir seçmeli ders havuzu sunulmaktadır. Programımız akademik hayatta bulunmayı hedefleyen öğrencilerimize literatür taraması, model geliştirme, veri toplama, veri analizi ve sunum yapma yönlerinde kendilerini geliştirme imkânı tanımaktadır.
Hedef

  • Yüksek Lisans programı öğrencilerinin alanlarında lider olmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Mezunlarımız gerekli bilgi ve iletişim yetenekleri ile alanlarında fark yaratır. Yüksek lisans öğrenimi boyunca katılım sağlanan konferans ve seminerler ile öğrencilerimiz alanlarının lideri olan akademisyen ve profesyonellerle tanışma ve deneyimlerinden faydalanma fırsatı bulurlar.
Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans Derecesi almaya hak kazanırlar.

Derecenin Düzeyi

Yüksek Lisans

Temel Alan Bilgisi

İşletme ve Yönetim Bilimleri

Kabul ve Kayıt Koşulları

Yüksek Öğretim Kurumu’nun (YÖK) düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de yüksek lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan ALES sınavı sonuçları, öğrencinin lisans eğitimindeki performansı (notları) ve mülakat sonuçlarına göre yapılır. 

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Önceki formal öğrenmenin tanınması ulusal düzeyde Yüksek Öğrenim Kurumu’nun çerçeve yönetmeliklerine ve İstanbul Altınbaş Üniversitesi’nin ilgili yönetmeliklerine göre yapılır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 10 ders ve 1 Proje dersini tamamlamaları gerekmektedir.

 

Program Profili

Altınbaş Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans Programı öğrencilerini, alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak kişiler olarak yetiştirmeyi hedefler. Öğrenciler, eğitimleri süresince yoğun olarak pazarlama ve marka yönetimi stratejileri ile genel olarak işletme alanında temel dersler ve seçmeli dersler alır ve mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler. Yüksek lisans projesi veya yüksek lisans tezi çalışması ile kendi ilgi alanlarını geliştirirler ve palanlarında derinlemesine bir bilgi birikimine sahip olurlar.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Stratejik Pazarlama Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında değer yaratan bireyler haline gelirler. Diğer çalışanlara kıyasla güncel bilgilere erişime konusunda deneyim kazanan çalışanlar olduklarından, istediklere konumlara daha rahat ulaşabilirler. Mezunlar, pazarlama, satış, satın alma, lojistik, stratejik planlama gibi çeşitli alanlardaki görevlerinde uzmanlaşırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Tezsiz yüksek lisans programlarından mezun olan öğrencilerin doktora programlarına başvurma hakkı bulunmamaktadır.

Mezuniyet Koşulları

Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 2.50 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 10 ders ve 1 Proje dersini tamamlamaları gerekmektedir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, Örgün Öğretim )

Tam Zamanlı

Bölüm Olanakları

Altınbaş University Strategic Marketing and Brand Management Master's Program students are introduced to the realities of the business world during their education and have the opportunity to meet leading academics and professionals of the profession and benefit from their experiences through elective courses, conferences and seminars.

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül BAYRAKTAROĞLU GÜNER (İşletme Anabilim Dalı Başkanı) Altınbaş Üniversitesi Gayrettepe Yerleşkesi Esentepe, Büyükdere Cd. No:147, 34394 Şişli/İstanbul

 

AKTS Koordinatörü

  • Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL BAYRAKTAROĞLU GÜNER