STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

#Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi Öğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Pazarlama yönetimi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Rapor Yazma
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Kısa Sınav
  • Rapor Sunma
  • Final Sınavı
  • Sözlü Değerlendirme
  • Proje Değerlendirme
2Küresel iş ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
3İş hayatının sınırlarını şekillendiren hukuki çerçevenin farkındadır.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileriÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Net olarak tanımlanmamış örgütsel sorunlara yenilikçi çözümler üretip geliştirebilir.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Seminer
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Pazarlamaya yönelik stratejik kararları verirken mevcut teorileri uygulayabilir ve uygun yönetim araç ve yöntemlerini kullanabilir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Başta pazarlama olmak üzere işletmeye özgü alanlara yönelik veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır.
  • Ders
  • Ödev
  • Okuma
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ödev Değerlendirme
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Pazarlama ve genel olarak işletme alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir.
Öğrenme YetkinliğiÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilir
  • Ders
  • Ödev
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Proje Hazırlama
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Farklı profillerden bireylerin katkılarını değerlendirebilir ve bir takım oyuncusu olarak etkili iletişim kurabilir, olumlu katkılar sağlayabilir
3Kişisel ve işletme yönetimi mesleğindeki etik standartları anlar.
İletişim ve Sosyal YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Aktif vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir.
  • Ders
  • Ödev
  • Seminer
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Kişisel ve mesleki gelişimlerinde yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar.
Alana Özgü YetkinlikÖğrenme-Öğretme YöntemiÖlçme-Değerlendirme Yöntemi
1Kurumsal çevreyi analiz edebilir, iş süreçlerini anlar, sistem bileşenleri arasındaki ilişkileri tanımlayabilir ve sorunları teşhis edebilir.
  • Ders
  • Ödev
  • Seminer
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Tez Sunma
  • Kısa Sınav
  • Final Sınavı
2Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini anlayabilir.
#Program Öğrenme Çıktıları
1Pazarlama yönetimi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar.
2Küresel iş ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
3İş hayatının sınırlarını şekillendiren hukuki çerçevenin farkındadır.
4Net olarak tanımlanmamış örgütsel sorunlara yenilikçi çözümler üretip geliştirebilir.
5Pazarlamaya yönelik stratejik kararları verirken mevcut teorileri uygulayabilir ve uygun yönetim araç ve yöntemlerini kullanabilir.
6Başta pazarlama olmak üzere işletmeye özgü alanlara yönelik veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır.
7Pazarlama ve genel olarak işletme alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir.
8Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilir
9Farklı profillerden bireylerin katkılarını değerlendirebilir ve bir takım oyuncusu olarak etkili iletişim kurabilir, olumlu katkılar sağlayabilir
10Kişisel ve işletme yönetimi mesleğindeki etik standartları anlar.
11Aktif vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir.
12Kişisel ve mesleki gelişimlerinde yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar.
13Kurumsal çevreyi analiz edebilir, iş süreçlerini anlar, sistem bileşenleri arasındaki ilişkileri tanımlayabilir ve sorunları teşhis edebilir.
14Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini anlayabilir.
TYYÇ DÜZEY YETERLİLİKLERİ YÜKSEK LİSANS , TYYÇ: 7. DÜZEY , EQF-LLL: 7. DÜZEY , QF-EHEA: 2. DÜZEYTYYÇ TEMEL ALAN YETERLİLİKLERİ
34-İşletme ve Yönetim Bilimleri
STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)
Program Öğrenme Çıktıları
Bilgi
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanının ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimi açıklar. 
  • Pazarlama yönetimi alanındaki temel bilgi, kavram ve mevcut teorileri kavrar.
  • Küresel iş ortamındaki başlıca oyuncuları, koşul ve dinamikleri anlar.
  • İş hayatının sınırlarını şekillendiren hukuki çerçevenin farkındadır.
Beceri
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
  • Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
  • Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
  • Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
  • Alana ilişkin bilgileri analitik ve sistematik olarak analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.  
  • Net olarak tanımlanmamış örgütsel sorunlara yenilikçi çözümler üretip geliştirebilir.
  • Pazarlamaya yönelik stratejik kararları verirken mevcut teorileri uygulayabilir ve uygun yönetim araç ve yöntemlerini kullanabilir.
Kişisel ve Mesleki Yetkinlikler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
  • Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
  • Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir.
  • Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
  • Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler.  
  • Başta pazarlama olmak üzere işletmeye özgü alanlara yönelik veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır.
  • Pazarlama ve genel olarak işletme alanında yaygın olarak faydalanılan yazılım ve uygulamaları kullanabilir.
Öğrenme Yetkinliği
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.  
  • Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilir
  • Farklı profillerden bireylerin katkılarını değerlendirebilir ve bir takım oyuncusu olarak etkili iletişim kurabilir, olumlu katkılar sağlayabilir
  • Kişisel ve işletme yönetimi mesleğindeki etik standartları anlar.
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
  • Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
  • Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  
  • Aktif vatandaşlık ve sosyal sorumluluk anlayışına sahiptir.
  • Kişisel ve mesleki gelişimlerinde yaşam boyu öğrenmenin önemini anlar.
Alana Özgü Yetkinlik
  • Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
  • Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
  • Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
  • Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz edebilme ve etkin biçimde yürütür.
  • Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı sağlar.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.  
  • Kurumsal çevreyi analiz edebilir, iş süreçlerini anlar, sistem bileşenleri arasındaki ilişkileri tanımlayabilir ve sorunları teşhis edebilir.
  • Karmaşık ve hızla değişen küresel iş ortamındaki değişimlere uyum sağlamanın önemini ve gereğini anlayabilir.