STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (Türkçe-Yüksek Lisans Tezli)

DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey

İstanbul Altınbaş Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans programına ilk öğrencilerini 2011-2012 Akademik yılında kabul etmiştir.

Amaç

  • Yüksek Lisans programı iş dünyasının karmaşıklığını başa çıkabilecek, küresel dinamikler, iş süreçleri, örgüt yönetimi, finansal analiz, veri analizi ve stratejik karar verme teknikleri hakkında uzmanlık derecesinde eğitim sunmakta ve akademik araştırma yapabilme, bilimsel teorileri tartışabilme, verileri yorumlayabilme ve uygulamaya dayalı bilimsel çalışma yürütebilme becerilerine sahip bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Program kapsamında alanında uzman ve sektörel deneyime sahip akademisyenlerden yönetim, pazarlama, girişimcilik, operasyon yönetimi, veri analizi ve stratejik karar verme teknikleri alanlarında teorik bilgi ve pratik uygulamaları içeren kapsamlı bir eğitim verilmektedir. Öğrencilere akademik araştırma yapma yetkinliği kazandırılırken, istedikleri alana yoğunlaşabilmeleri adına ilgi alanlarına göre geniş bir seçmeli ders havuzu sunulmaktadır. Programımız akademik hayatta bulunmayı hedefleyen öğrencilerimize literatür taraması, model geliştirme, veri toplama, veri analizi ve sunum yapma yönlerinde kendilerini geliştirme imkânı tanımaktadır.
Hedef

  • Yüksek Lisans programı öğrencilerinin alanlarında lider olmalarını sağlamayı hedeflemektedir. Mezunlarımız gerekli bilgi ve iletişim yetenekleri ile alanlarında fark yaratır. Yüksek lisans öğrenimi boyunca katılım sağlanan konferans ve seminerler ile öğrencilerimiz alanlarının lideri olan akademisyen ve profesyonellerle tanışma ve deneyimlerinden faydalanma fırsatı bulurlar.
Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler İşletme Yüksek Lisans Derecesi almaya hak kazanırlar.

Derecenin Düzeyi

Yüksek Lisans

Temel Alan Bilgisi

İşletme ve Yönetim Bilimleri

Kabul ve Kayıt Koşulları

Yüksek Öğretim Kurumu’nun (YÖK) düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de yüksek lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan ALES sınavı sonuçları, öğrencinin lisans eğitimindeki performansı (notları) ve mülakat sonuçlarına göre yapılır. Yüksek lisans programına öğrenci kabulü merkezi bir sürece bağlı olmayıp ilgili üniversite tarafından yapılır. İşletme Yüksek Lisans Programlarına kayıt olabilmek için gerekli şartlar aşağıdaki gibidir: • 4 yıllık lisans derecesine sahip olmak, • Tezli programlar için Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) kapsamında Sayısal, Sözel veya Eşit Ağırlık puan türünden son üç yıl içerisinde en az 55 puan ve üstü almak, • İngilizce programlar için İngilizce seviyesini gösteren sınav sonuç belgesini beyan etmek. Yeterli ALES puanına sahip olmayan aday öğrenciler "özel öğrenci" statüsünde ders alabilirler; bu kişiler ALES puan koşulunu sağladıklarında normal öğrenci kayıtları yapılır ve özel öğrenci statüsünde aldıkları dersler, programın toplam ders yükünün yarısını geçmemek koşuluyla, programa sayılır.

Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar

Önceki formal öğrenmenin tanınması ulusal düzeyde Yüksek Öğrenim Kurumu’nun çerçeve yönetmeliklerine ve İstanbul Altınbaş Üniversitesi’nin ilgili yönetmeliklerine göre yapılır.

Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve minimum 120 AKTS kredi yükü ile Seminer dahil 7 ders ve Tez çalışmasını tamamlamaları gerekmektedir.

Program Profili

Altınbaş Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans Programı öğrencilerini, alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak kişiler olarak yetiştirmeyi hedefler. Öğrenciler, eğitimleri süresince yoğun olarak pazarlama ve marka yönetimi stratejileri ile genel olarak işletme alanında temel dersler ve seçmeli dersler alır ve mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler. Yüksek lisans projesi veya yüksek lisans tezi çalışması ile kendi ilgi alanlarını geliştirirler ve palanlarında derinlemesine bir bilgi birikimine sahip olurlar.

Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)

Stratejik Pazarlama Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında değer yaratan bireyler haline gelirler. Diğer çalışanlara kıyasla güncel bilgilere erişime konusunda deneyim kazanan çalışanlar olduklarından, istediklere konumlara daha rahat ulaşabilirler. Mezunlar, pazarlama, satış, satın alma, lojistik, stratejik planlama, üretim yönetimi, muhasebe, finans, denetim ve insan kaynakları gibi çeşitli alanlardaki görevlerinde uzmanlaşırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarına başvurabilirler.

Mezuniyet Koşulları

Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve minimum 120 AKTS kredi yükü ile Seminer dahil 7 ders ve Tez çalışmasını tamamlamaları gerekmektedir.

Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, Örgün Öğretim )

Tam Zamanlı

Bölüm Olanakları

Altınbaş Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve MArka Yönetimi Yüksek Lisans Programı öğrencileri eğitimleri süresince iş dünyasının gerçekleriyle tanışırlar ve seçmeli dersler, konferanslar ve seminerler yoluyla mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler.

Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)

Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Bayraktaroğlu Güner (İşletme Anabilim Dalı Başkanı) aysegul.guner@altinbas.edu.tr Altınbaş Üniversitesi Gayrettepe Sosyal Bilimler Enstitüsü & SEM Yerleşkesi Tel: (0 212) 373 59 00 Adres: Büyükdere caddesi, Yazarlar Sokak No: 36 Esentepe / İstanbul

AKTS Koordinatörü

  • Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL BAYRAKTAROĞLU GÜNER