İstanbul Altınbaş Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans programına ilk öğrencilerini 2011-2012 Akademik yılında kabul etmiştir.
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler İşletme Yüksek Lisans Derecesi almaya hak kazanırlar.
Yüksek Lisans
İşletme ve Yönetim Bilimleri
Yüksek Öğretim Kurumu’nun (YÖK) düzenlemeleri çerçevesinde, Türkiye’de yüksek lisans programlarına öğrenci kabulü merkezi olarak yapılan ALES sınavı sonuçları, öğrencinin lisans eğitimindeki performansı (notları) ve mülakat sonuçlarına göre yapılır. Yüksek lisans programına öğrenci kabulü merkezi bir sürece bağlı olmayıp ilgili üniversite tarafından yapılır. İşletme Yüksek Lisans Programlarına kayıt olabilmek için gerekli şartlar aşağıdaki gibidir: • 4 yıllık lisans derecesine sahip olmak, • Tezli programlar için Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) kapsamında Sayısal, Sözel veya Eşit Ağırlık puan türünden son üç yıl içerisinde en az 55 puan ve üstü almak, • İngilizce programlar için İngilizce seviyesini gösteren sınav sonuç belgesini beyan etmek. Yeterli ALES puanına sahip olmayan aday öğrenciler "özel öğrenci" statüsünde ders alabilirler; bu kişiler ALES puan koşulunu sağladıklarında normal öğrenci kayıtları yapılır ve özel öğrenci statüsünde aldıkları dersler, programın toplam ders yükünün yarısını geçmemek koşuluyla, programa sayılır.
Önceki formal öğrenmenin tanınması ulusal düzeyde Yüksek Öğrenim Kurumu’nun çerçeve yönetmeliklerine ve İstanbul Altınbaş Üniversitesi’nin ilgili yönetmeliklerine göre yapılır.
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve minimum 120 AKTS kredi yükü ile Seminer dahil 7 ders ve Tez çalışmasını tamamlamaları gerekmektedir.
Altınbaş Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi Yüksek Lisans Programı öğrencilerini, alanında bilgisi, donanımı ve iletişim becerileri ile fark yaratacak kişiler olarak yetiştirmeyi hedefler. Öğrenciler, eğitimleri süresince yoğun olarak pazarlama ve marka yönetimi stratejileri ile genel olarak işletme alanında temel dersler ve seçmeli dersler alır ve mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler. Yüksek lisans projesi veya yüksek lisans tezi çalışması ile kendi ilgi alanlarını geliştirirler ve palanlarında derinlemesine bir bilgi birikimine sahip olurlar.
Stratejik Pazarlama Yüksek Lisans Programından mezun olan öğrenciler kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarında değer yaratan bireyler haline gelirler. Diğer çalışanlara kıyasla güncel bilgilere erişime konusunda deneyim kazanan çalışanlar olduklarından, istediklere konumlara daha rahat ulaşabilirler. Mezunlar, pazarlama, satış, satın alma, lojistik, stratejik planlama, üretim yönetimi, muhasebe, finans, denetim ve insan kaynakları gibi çeşitli alanlardaki görevlerinde uzmanlaşırlar.
Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarına başvurabilirler.
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin 4.00 üzerinden en az 3.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve minimum 120 AKTS kredi yükü ile Seminer dahil 7 ders ve Tez çalışmasını tamamlamaları gerekmektedir.
Tam Zamanlı
Altınbaş Üniversitesi Stratejik Pazarlama ve MArka Yönetimi Yüksek Lisans Programı öğrencileri eğitimleri süresince iş dünyasının gerçekleriyle tanışırlar ve seçmeli dersler, konferanslar ve seminerler yoluyla mesleğin önde gelen akademisyenleri ve profesyonelleriyle tanışma ve deneyimlerinden yararlanma olanağını elde ederler.
Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Bayraktaroğlu Güner (İşletme Anabilim Dalı Başkanı) aysegul.guner@altinbas.edu.tr Altınbaş Üniversitesi Gayrettepe Sosyal Bilimler Enstitüsü & SEM Yerleşkesi Tel: (0 212) 373 59 00 Adres: Büyükdere caddesi, Yazarlar Sokak No: 36 Esentepe / İstanbul